blackcom Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hei! Var nødt til å hamstre en DVD brenner----------------------------------- Tenkte at jeg fikk betale litt ekstra for en Plextor (PX-708A) slik at jeg var sikker på å få noe som "funka". Kjører et Abit KG7 hovedkort+WinXPSP1. Har montert HD'en som master på IDE kanal 1 og Plextoren som master på IDE kanal 2. Bruker Verbatim 4x plater Har instalert siste verson av PlexTools. DMA og BurnProof enabled. Omtrent annenhver gang jeg brenner en plate i Nero får jeg beskjeden "Writing failed at 4x", dermed kan jeg bare kaste plata. Dessuten henger explorer.exe hvis jeg prøver å lese CD/DVD'er fra Plextoren. Windows nekter å starte (desktoppen kommer ikke opp) med mindre Plextoren er tom. Har mildt sagt bare hatt problemer med denne brenneren, hvilket jeg aldri hadde ventet fra en Plextor. Min forrige brenner var en Plextor SCSI 12x. Systemet mitt har altid vært "Rock-solid" og uten problemer inntil jeg putta den greia inn i PCen min. Har noen en anelse om hva jeg gjør galt... har aldri hatt problemer med å oppgradere PCen min før? P.S. På baksiden av PX-708A'en er en jumper markert "DMA", aner noen poenget med denne.. manualen sa ingenting om den og DMA er enabled i følge PlexTools softwaret selv om denne jumperen er av. mvh en meget frustrert Marius Strand Lenke til kommentar
gammel_traver Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hei Har selv samme brenneren, og den fungerer fint. Her er ett par tips: Bruker du Nero brenneprogram, må du bruke enten den versjonen som fulgte med, eller v. 6.0019. Det har vært en del problem med PX-708A og tidligere versjoner. Sjekk versjon på fimware, den er nettopp kommet ut i v 1.02. Den fungerer utmerket hos meg. Hvis du oppdaterer firmware, så husk å slett spilleren fra device manager, slik at windows installerer brenneren på ny når du rebooter (etter oppdateringen av firmware). Ved bytting av versjon i nero, så avinstaller den forrige versjon, bruk gjerne reg clen programmet du finner på Nero sin hjemmeside. Reboot maskinen og installer ny versjon. I device manager så sjekk på kontrolleren der brenneren er koblet til, at DMA er valgt. Hvis ikke så velg DMA mode. Min spiller kom opp i DMA mode automatisk, regner med det er default. Hvis Spilleren er koblet til i DMA mode, og du har oppdatert bios/programvare, og problemet fortsatt er der. Send spilleren tilbake. Ellers kan du sjekke på www.cdfreaks.com. Der finner du mye info, sjekk forumet. Lykke til. Lenke til kommentar
blackcom Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Ok, dette er gode nyheter. Så at Plextoren hadde en DMA-jumper på baksiden. Aner du hva denne er til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå