TheRealIce Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Når den andre er i samme segment som deg selv (du har ikke tilgang til maskinen). Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Kan jeg spørre deg om hensikten? så blir det kanskje litt lettere å svare... Lenke til kommentar
mammut Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Skal du slippe din egen ip adresse og få ny eller slippe en annen maskins ip?? Lenke til kommentar
Frontier_Psychiatrist Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 TheRealIce skrev (2002-02-18 15:01):Hvordan releaser man ip-adressen til en annen? Når den andre er i samme segment som deg selv (du har ikke tilgang til maskinen). så du vil at den andre maskinen skal ta seg en ny IP, men hvorfor? for å ta over dennes IP? [ endret av SuperK den 2002-02-18 19:21 ] Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 ...Jeg har ikke så mye erfaringer innen akurat remote access på denne måten du snakker om. Slik jeg tenker det så vil ikke dette være mulig, hvis man bruker et nettverk for å koble seg opp mot den remote maskinen og hvis man frigjør ip adressen så vil man også samtidig miste kontakten med denne maskinen. Bruke rman derimot et modem for å koble seg remote, så ser jeg ingen problemer med å frigjøre en ip adressen. Jeg går utifra at man kan bruke et eller annet program eller script som frigjør ip`en og deretter får en ny ip. Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
dragon Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 win98 : ipconfig/release_all ipconfig/renew_all win2000:ipconfig/release ipconfig/renew dette krever da at server kjører DCHP, dynamisk hvis pc på nettverk kjører statisk, så må man gå inn på nettverkinstillinger og forandre manuelt på tcp/ip Lenke til kommentar
Frontier_Psychiatrist Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Quote: dragon skrev (2002-02-18 22:19):win98 : ipconfig/release_all ipconfig/renew_allwin2000:ipconfig/release ipconfig/renewdette krever da at server kjører DCHP, dynamisk hvis pc på nettverk kjører statisk, så må man gå inn på nettverkinstillinger og forandre manuelt på tcp/ip han sier da: "du har ikke tilgang til maskinen)" hvordan tenkte du å gjøre det overnevnte uten tilgang? Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Når du skal release ip addressen til en annen gjør du følgende: Kjøp deg en ropert og en kjyllingdrakt og ta første toget til oslo. Der drar du rett fra sentralbanen og rett opp til SAS-hotellet. Når du har kommet til SAS-hotellet tar du heisen helt opp til toppen ,husk du skal helt opp på taket. der på taket tar du frem roperten og begynner og rope fort og høyt: IPIPIPIPIPIPIPIPIPIPIPIPIPIPIPIPIPIPIPIPIPIPIPIPIPI Da har kjyllingmannen II har ropt sine (p)IP :grin: og releasen er ett faktum kykkeliky :smile: :smile: :smile: [ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-19 01:38 ] Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Quote: On 2002-02-18 15:01, TheRealIce skrev:Når den andre er i samme segment som deg selv (du har ikke tilgang til maskinen). Dette tror jeg ikke går hvis du ikke har tilgang til han og du ikker er server, hvis du har tilgang til Windows mappa hans kan du kjøre Winipcfg. er du server må du....(hakke peiling på DHCP) men noen andre kan sikkert hjelpe deg! Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Hvis du har tilgang til DHCP-serveren, tror jeg man kan sette 'leiekontrakten' for den adressa til å gå ut ved neste boot, eller å sperre adressa slik at DHCP-serveren ikke gir bort den. Lenke til kommentar
covah Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Har du tilgang til DHCP-serveren, kan du fint release IP'en hans, ihverfall de fleste DHCP-servere jeg har sett til Linux og det som følger med Novell. Kjenner ikke NT/2000 DHCP så veldig godt. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Kan du som postet denne meldingen være så snill å legge den in under det temaet i forumet der den hører til??? Ja, nemlig Internett kategorien! Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 virker ikke helt som DenÅrntligeIsen sjekker hva folk svarer... Lenke til kommentar
jman Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 [ Denne Melding var redigert av: jman på 2002-02-19 16:32 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå