Gå til innhold

Barton-temperaturer

GolfBag

Anbefalte innlegg

Nå har jeg klokket min Barton 2500+ til 2160 mhz uten å skru opp volten noe som helst. (fra 1800mhz)

Målinger gjordt når romtemp er 24 grader.

Temperatur full load: 57 grader

Idle er ikke aktuellt (D2ol)

HK-temp full load: 40 grader

Er temperaturene litt høye, bør jeg klokke ned litt? Bør jeg skaffe meg flere kabinettvifter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var smart nok til å kjøpe BOXED. Hvis jeg hadde gjordt det selv hadde jeg vel fått en mye bedre kjøler til den samme prisen.

Nå har jeg skrudd ned hastigheten litt (til 2155 mhz), temperaturen har gått ned til 54 grader ved load.

Hovedkorttemp er fremdeles 40 grader !!!

Lenke til kommentar
Jeg var smart nok til å kjøpe BOXED. Hvis jeg hadde gjordt det selv hadde jeg vel fått en mye bedre kjøler til den samme prisen.

Nå har jeg skrudd ned hastigheten litt (til 2155 mhz), temperaturen har gått ned til 54 grader ved load.  

Hovedkorttemp er fremdeles 40 grader !!!

Hvilket hovedkort har du?

Lenke til kommentar
NF7-s v.2.x

Men nå virker alt som det skal, viftetilkoblingen på hovedkortet var sikkert ødelagd. Temp er nede i 41 grader full load og 30 grader i kabbiset ved 19 grader romtemp. Jeg får prøve meg frem med litt overklokking til nå...

Det er ikke temp måler på northbridge.. Det som er system temp er en liten temp diode som er et sted rundt DIMM slottene.(minnebrikke plassene)

Så hvis den er 41 grader så kan jeg ikke tenke meg at maskinen din har det så godt, for da er lufta inni kabinettet rundt 40 grader, noe som ikke er så særlig..

Min sensor viser 27 grader, og det er med god luftgjennomstrømning og 22 grader på rommet.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg kjører min 2500+ klokket til 2200Mhz for øyeblikket og har vert i max 33 grader (romtemp rundt 21-22)

Jeg har Kongen av kjølere :D

Har ellers nok dill i kabinettet men har og nok vifter til at den nesten kan fly.

Jeg kjører vCore på 1,750 (+0,100)

System temp er det samme som rom viss alle viftene er på ellers bortimot 35 grader

Har vert i nesten 40 uten mesteparten av kabinettviftene

Tw|l|ghtr

Lenke til kommentar

Barton 2500/1.83 ghz er en cool cpu, cooleste amd'n jeg har vært borti utenom en Duron 800 for noen år siden ;) Min går glatt i 3200/2.2ghz speed på default voltage og maxload er rundt 41 grader (målt både "i" cpu og med hk's sensor). Kjølinga er en Alpha 8045 med en enermax vifte på ca 2500 rpm. Har 1 kabinettvifte som kjører på lav speed (stort maxitower cab dog). Alt en trenger på denna cpu'n er en nognelinde skikkelig stor schwær kopperkjøler og en ok 8cm vifte el. større og så har en, en fin setup.

Lenke til kommentar

Sliter med høye temperaturer jeg.. Jeg har en ny innkjøpt barton XP2500+ Boxed (uklokket) som kjører på 65-70 grader.. er litt småbekymret faktisk pga av den høye temperaturen. Jeg har kun en kabinett-vifte i tillegg som står forran harddiskene mine i mitt chieftech-tower.

Jeg har ikke hatt på noe goop på prosessoren enda, men jeg tror neppe at det vil utgjøre 20grader lavere i temperatur akkurat..

Lenke til kommentar

kjører min 2500+ for øyeblikket på 210/215*10,5

max load 43-45 grader

har en ThermalRight SLK 800 med Papst 32dB 8*8cm + AS3.

har bestilt en titan 32dB 12*12cm

må fikse en fanducht eller noe for å få montert den!

regner med 40 grader (+-3 grader) da!

kjører på litt under std volt! (1.57)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...