Tor Rasmussen Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg har spurt BKK-Bredbånd flere ganger, men de kan ikke svare på det. Det gjelder xDSL til privat bolig, fra BKK-Bredbånd, ikke til borettslag. Noen som har xDSL til privat bolig fra BKK og kan fortelle meg hva de fikk av ruter eller modem ? (Det viser seg at BKK-Bredbånd egentlig er El-TeleVest, men jeg får kun tak i selger hos BKK-Bredbånd, og sitter under inntrykket at de rett og slet ikke vet teknisk hva jeg får. Har bedt om at de oversender mine mail til en installatør, men får til svar at de skal komme tilbake til det, men ingen ting skjer). Lenke til kommentar
A.Dent Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg fikk kontrakt på pdf fil som jeg skulle skrive under, og der sto det at installasjonen inkluderte klargjøring av ROUTER, så da er det vel en router du får. Så står det litt lenger nede at det leien inkluderer modem.. så da er vi vel like kloke, men siden det står klargjøring av router så er det nok det du får. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Modem = Modulering og demodulering = Tilpasser digitale signaler til analoge linjer Ruter = Sender datatrefikk mellom ulike LAN Du får heilt sikkert eit modem med innebygd ruter! Lenke til kommentar
roof Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg har spurt BKK-Bredbånd flere ganger, men de kan ikke svare på det. Det gjelder xDSL til privat bolig, fra BKK-Bredbånd, ikke til borettslag. Noen som har xDSL til privat bolig fra BKK og kan fortelle meg hva de fikk av ruter eller modem ? (Det viser seg at BKK-Bredbånd egentlig er El-TeleVest, men jeg får kun tak i selger hos BKK-Bredbånd, og sitter under inntrykket at de rett og slet ikke vet teknisk hva jeg får. Har bedt om at de oversender mine mail til en installatør, men får til svar at de skal komme tilbake til det, men ingen ting skjer). Større muligheter for at vi her snakker om et modem. Hva gjør et modem?, jo det konverterer datasignalene som sendes på en to-trådslinje til en datamaskin, som igjen dekoder signalene med tilsvarende modem utstyr. Ved help av modemet "snakker" datamaskinene sammen. ROUTER: En router blokkere traffikken mellom spesifiserte adresser. Denne forhindrer rett og slett muligheten til å sende visse typer traffikk til enkelte maskiner. Mao. en BRANNMUR, og med denne funksjonen kan man også oppfatte en router dom en egen datamaskin mellom din PC og den store internett-verdnen som ligger der ute. Gav dette noen forklaring, tru? Lenke til kommentar
Rim Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Det er jo underforstått i spørsmålet at det er snakk om modem eller modem med ruter. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg fikk kontrakt på pdf fil som jeg skulle skrive under, og der sto det at installasjonen inkluderte klargjøring av ROUTER, så da er det vel en router du får. Så står det litt lenger nede at det leien inkluderer modem.. så da er vi vel like kloke, men siden det står klargjøring av router så er det nok det du får. Hvor bor du ? Jeg bor på Foldnes/Sotra. Sentralen er ferdigstilt 1. desember. Har bestilt og fått bekreftet mn bestilling, men ikke mottatt noe kontrakt eller noe. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg lurer på det samme. Etableringsavgiften er jo på hele 2000 kroner... Siden jeg allerede har ruter, ville det kanskje ikke være nødvendig med en til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå