Daehli Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg så ikke noen andre relevante steder å poste dette i farten, så jeg poster det her under Codecs, ettersom det er hvilken jeg bør bruke jeg spørr etter..... Jeg skal lage en film ut av en bildesekvens, alle bildene (bmp) er satt ned til 1024x768. Jeg skal så bruke videomatch til å formatere det til en video uten audio. Jeg sliter litt med kvalitetn, det er skrift på bildene, og dette blir helt uleselig i avi. filen jeg lager. (Tar så lang tid (40min) at jeg ikker har fått tid til å teste andre formater) Hvilket format bør jeg velge for å beholde kvaliteten på bildene best mulig? Jeg skal nemelig redigere det med adobe premier som jeg har brukt en stund nå. Så jeg vil helst har best mulig kvalitet å gå ut i fra. Akuratt nå prøver jeg mpeg. blir det bedre? (Og ja, jeg lager videoen i 1024x768) Takk på forhånd! Lenke til kommentar
gspr Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Lossless: Raw AVI. Lossy, men langt mindre filer: Xvid eller DivX på høy bitrate. Bred kompatibilitet: MPEG2. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 er vel best med raw avi om du skal redigere den videre ja. Lager du fragfilm eller noe? Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 ja, Counter-strike fragmovie, bare for å teste videoredigering. Jeg lagde en med avi, uten komprimering nå. Det ble super kvalitet. Er det raw avi? Det gikk litt hakkete, 17fps selv om jeg satt den på 30. Videre hvilket format skal jeg velge for å få best mulig i adobe premier med komprimering, så en ikke supercomputer kan spille den av? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 XviD! Supercomputer kommt darauf an. Pcer som ikke er treige burde klare den fint. Ellers bør du går for mpeg(2) Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 ja, Counter-strike fragmovie, bare for å teste videoredigering. Jeg lagde en med avi, uten komprimering nå. Det ble super kvalitet. Er det raw avi? Det gikk litt hakkete, 17fps selv om jeg satt den på 30. Videre hvilket format skal jeg velge for å få best mulig i adobe premier med komprimering, så en ikke supercomputer kan spille den av? Ehh, ville generelt ikke anbefale deg å kjøre ut en film med 1024x786, den vil bli vanskelig for mange pcer å kjøre og det vil være litt vel overdimensjonert.. Du kan jobbe i denne oppløsningen helt til slutten da du koder det til f.eks XviD, da kan du gjøre det i en størrelse av, si f.eks 256x192.. eller litt mer kanskje.. Jaja, du er sikkert ferdig nå uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå