Kyrre S. Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Norge er ikke noe fristed for forbrytere i større grad enn andre land. Det er naivt å tro at politiet skal ha mulighet til å ta seg av absolutt alt. Videre er det fortsatt pussig å påstå at politiet er håpløse når det kommer til å handle basert på at de ikke rykker ut til alle tilfeller av triviell karakter. De rykker jo ut når det er snakk om alvorlige saker. Hvis noen tar seg inn i andres hjem og skader dem vil jeg tro at politiet rykker ut ganske raskt. Jeg merker meg jo at du ikke kommer med noen konkrete eksempler på noe annet. Jeg tror heller ikke politiet skal ta seg av alt. Men statistikken er ikke god når det kommer til vinningsforbrytelser iallfall. 7 av 8 som henlegges er rett og slett dårlig syntes nå iallfall jeg http://www.nrk.no/ostlandssendingen/henlegger-sju-av-atte-saker-1.11773172 Videre har vold og voldtektsanmeldelser økt. Drap er det en positiv trend på, og det er bra. http://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/nedgang-i-usa-okning-i-sverige-og-norge Straffene i Norge er for lave, og politiet er det for få av. Det fungerer ikke godt nok, og dette er nok noe av grunnen til at trenden er stygg. Det er ikke avskrekkende nok, straffene om man blir tatt er lav, og sansynligheten for at man blir tatt er heller ikke spesielt høy. Du skriver at politiet kommer når det er alvorlig, og dette stemmer sikkert ofte, men langt i fra alltid. Jeg forteller deg at jeg personlig, og mine familiemedlemmer og venner, har blitt utsatt for vold både på gaten og i hjemmet uten at politiet tar tak i det. Man blir rett og slett ikke trodd, eller tatt seriøst når man ringer nødnummer eller henvender seg til dem. Jeg merker jo godt at du er skikkelig fanboi av politiet, og at du bare rakker ned på alt som blir sagt negativt om politiet. Heldigvis trenger ikke jeg forsvare meg ovenfor en totalt ukjent person på nettet. Det nytter fint lite hva du sier. 17-18 år (de første 14-15 var jeg ikke borti noe) med inntrykk fra det virkelige liv veier tyngre enn DEG og DINE meninger. Jeg skjønner ikke hvorfor dette skal være en diskusjon. Du er ganske arrogant der du sitter å sier at jeg ikke har noen eksempler, eller at du ikke tror meg når jeg sier dette. Endret 13. juni 2014 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Norge er ikke noe fristed for forbrytere i større grad enn andre land. Det er naivt å tro at politiet skal ha mulighet til å ta seg av absolutt alt. Videre er det fortsatt pussig å påstå at politiet er håpløse når det kommer til å handle basert på at de ikke rykker ut til alle tilfeller av triviell karakter. De rykker jo ut når det er snakk om alvorlige saker. Hvis noen tar seg inn i andres hjem og skader dem vil jeg tro at politiet rykker ut ganske raskt. Jeg merker meg jo at du ikke kommer med noen konkrete eksempler på noe annet. Jeg tror heller ikke politiet skal ta seg av alt. Men statistikken er ikke god når det kommer til vinningsforbrytelser iallfall. 7 av 8 som henlegges er rett og slett dårlig syntes nå iallfall jeg http://www.nrk.no/ostlandssendingen/henlegger-sju-av-atte-saker-1.11773172 Her kan vi lese at: "Årsaken er ofte mangel på bevis." Det er vanskelig å trylle frem beviser. I tillegg gjelder denne saken Oslo-politiet, og situasjonen i hovedstaden er ganske spesiell. Men likevel er det nok tilsvarende det man vil se i andre land. Du skriver at politiet kommer når det er alvorlig, og dette stemmer sikkert ofte, men langt i fra alltid. Jeg forteller deg at jeg personlig, og mine familiemedlemmer og venner, har blitt utsatt for vold både på gaten og i hjemmet uten at politiet tar tak i det. Man blir rett og slett ikke trodd, eller tatt seriøst når man ringer nødnummer eller henvender seg til dem. Jeg merker jo godt at du er skikkelig fanboi av politiet, og at du bare rakker ned på alt som blir sagt negativt om politiet. Heldigvis trenger ikke jeg forsvare meg ovenfor en totalt ukjent person på nettet. Det nytter fint lite hva du sier. 17-18 år (de første 14-15 var jeg ikke borti noe) med inntrykk fra det virkelige liv veier tyngre enn DEG og DINE meninger. Nå er det jo vanskelig å verifisere påstandene dine, og dermed må man enten tro at du faktisk snakker sant eller så kan man tenke at du kanskje overdriver en smule. Det er jo pussig at akkurat du skal ha opplevd så mye vold. Vanker du i spesielle miljøer? Lenke til kommentar
G Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Ærlig talt. Hva har hans bakgrunn å si for politiets opptreden i grunn. Det er jo det man diskuterer, politiet. Om han tilhører et miljø eller et annet har ingenting å si for politets oppgave i samfunnet. De skal hjelpe alle på like vilkår og framstå så nøytral som mulig. Samt opprettholde ro og orden - med eventuelle pågripelser dette fører med seg. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Ærlig talt. Hva har hans bakgrunn å si for politiets opptreden i grunn. Det er jo det man diskuterer, politiet. Om han tilhører et miljø eller et annet har ingenting å si for politets oppgave i samfunnet. De skal hjelpe alle på like vilkår og framstå så nøytral som mulig. Samt opprettholde ro og orden - med eventuelle pågripelser dette fører med seg. Poenget er ikke nødvendigvis poltitiets påståtte oppførsel, men at jeg f.eks. synes det er påfallende at han har opplevd så mye vold. Det er noe som skurrer i det han skriver. Akkurat som han er litt "kreativ" når han skal komme med noe å "ta" politiet på. Derfor lurer jeg på om han vanker i spesielle miljøer, siden enkelte miljøer jo faktisk er mer utsatte for vold enn andre. Endret 13. juni 2014 av hekomo Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Det er vel ikke til å stikke under en stol at det norske politiet ofte er ganske håpløse når det kommer til handling og pågripelse. Senest i natt var det et eksempel på et håpløst norsk politi som visstnok vegrer seg noe voldsomt for å gripe inn, i følge enkelte her: http://www.osloby.no/Vapnet-ran-pa-Grefsen-7604825.html Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Poenget er ikke nødvendigvis poltitiets påståtte oppførsel, men at jeg f.eks. synes det er påfallende at han har opplevd så mye vold. Hvor er det jeg skriver at alt handler om meg? Hvor er det jeg skriver at det har skjedd så enormt mange ganger? Jeg tror du må lære deg å lese en post før du kommenterer. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Poenget er ikke nødvendigvis poltitiets påståtte oppførsel, men at jeg f.eks. synes det er påfallende at han har opplevd så mye vold. Hvor er det jeg skriver at alt handler om meg? Hvor er det jeg skriver at det har skjedd så enormt mange ganger? Jeg tror du må lære deg å lese en post før du kommenterer. Jeg har ikke sagt at alt har skjedd deg personlig, men det at er påfallende at du har så mange slike opplevelser, enten det har vært deg selv eller andre. Enten så smører du godt på, eller så liker du å dikte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg