Gå til innhold

Hoppe av studiet

Anonym65

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lån blir ikke gjort om til stipend*

Men om du hopper av studiet kan du jo bare la være å ta opp lån i det hele tatt, eller bare la være å bruke lånet for så å betale tilbake. Det skjer ved at man slutter å melde seg opp til eksamen. Fakultetene setter sikkert også pris på å få beskjed om at du slutter, slik at de eventuelt kan slippe til folk som står på ventelister o.l.

Lenke til kommentar

Du kan hoppe av et studium når som helst. Det er bare å la være å møte opp på skolen og la være å levere arbeidskrav. Det verste som kan skje er at ikke får stipend. Men administrasjonen setter sikkert pris på at du melder deg ut av kursene, slik at det er lettere for dem å planlegge undervisning og eksamen.

Lenke til kommentar

Jeg hoppet av et informatikkstudie på UiO for mange år siden. Var ikke noe stort problem. Hadde en samtale med administrasjonen før jeg slutta, bare for å oppklare hvorfor jeg ikke ville mer. De hadde også da forslag om andre studier jeg kanskje syntes ville være interessante. Betalte tilbake studielånet mitt i løpet av et par uker.

Husk at studier kan være mer trasige i begynnelsen siden alt er nytt og du ikke kjenner noen. Men om du ikke syntes at noen av fagene er spennende nå, eller som ligger på læreplanen de neste årene, bør du vurdere å slutte.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...