Gå til innhold

Overklokking av Power Color 9800 Pro

Anbefalte innlegg

Noen som har overklokkingserfaring med dette kortet??

Så vidt jeg vet fulgte det ikke med oc-prog, så hvor får man tak i dette??

Lest flere steder at folk tror dette skjermkortet er noe ustabilt, stemmer dette, isåfall, egner det seg da til overklokking? med tanke på om vifta er god nok til det.....

?? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har ingen erfaring med klokking av det kortet du har, men du finner jo fort ut om du burde sette på mer kjøling, jeg bruker noe som heter radlinker selv, denne fungerer utmerket og er gratis i tillegg.

Offtopic: Du burde forresten gjøre noe med sig'n din så den ikke blir så dominerende i teksten din. slik som feks jeg har gjort:

Lenke til kommentar

slik ser min ut:

Asus P4C800-E | P4 2,8 PC800 | 2xPC3200 Kingston 512MB CL2,5 | Connect3d radeon 9800Pro 128mb

WD SATA Raptor 36,7gb | Hitachi Deskstar 120gb | Maxtor D.MaxPluss9 160gb

Aquamark: 46738 | 3dMark01SE: 18233 | 3dMark03: 6324

[/b*]

[size*]

ta vekk de 2 stjernene så blir riktig

Lenke til kommentar

Kjøpte Powercolor 9800pro selv, men opplevde så mye artifacts og låsing i spill (uten å overklokke) at jeg måtte returnere kortet (har ganske høye system/CPU- temperaturer, turte ikke å begi meg ut på no modifisering). Etter tips fra forumbrukere prøvde jeg å kjenne på ramen på kortet under spilling, og den var ganske så varm.

Kortet følger referansedesignen til ATI ganske så slavisk, så med ekstra kjøling til 5-600kr (differansen til f. eks Hercules 9800pro), burde det teoretisk klokke bra. Ram'en er Samsung 2,8ns.

Lenke til kommentar

Det med artifacts og låsing i spill kan reduserer/elimineres ved og sette AGP fastwrite til OFF i bios eller driver panel, har selv hercules 9800pro som ga artifacts feil i spill med fast write ON.

F.eks. i Rallisport challenge fikk jeg på snø flekker/partier som var grønne og lilla. Dette ble fiksa når jeg disablet fast write, dette kan skyldes at jeg har et eldre hovedkort som ikke er egnet så godt til og (mate/føde) agp kortet noe serligt FAST med data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...