Gå til innhold

Ang. Hewlett Packard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er HP oppgraderingsvennlige?

Noen som har erfaringer med dem, så bare gi lyd!

Mitt svar er nei.

Hadde en HP Pavilion 792.no.

For det første, man får ikke satt inn noe som helst mer, kabinettet er fult.

Det andre strømforsyninga var på fattige 200W for en 2,533ghz intel P4 og det var DVD-spiller + DVD-brenner i den også.

Det tredje var at hovedkortet var alt for gammalt, støttet ikke mer en DDR266/PC2100 RAM. og HK støttet heller ikke en 2,533ghz, men opptill 2,4ghz! Helt på trynet!

Så det jeg gjorde var å ta vare på skjermkort, dvd-spiller, dvd-brenner, diskett-stasjonen, minne, harddisk og kabler, resten gikk rett på dynga.

Kjøte meg deretter et nytt hovedkort, kabinett med strømforsyning. Og hadde en helt anna PC.

Lenke til kommentar
Merke pc'er er ikke like oppgraderings vennlige som de du bygger selv.

Er det ikke sånn at merke pc'er ikke kan overklokkes også?

Har selv en gammel Compaq 5296....

Som du nesten ikke har noen muligheter i bios :grumpy:

Gamle Compaq'er er på trynet. Har selv en nyere Compaq, en Presario 7EL7000T-142 som jeg er meget fornøyd med. Den beste pc'en jeg har vært borti når det gjelder merke-pc. Og denne er det faktisk TOTALT ryddig!! Her kan man lese klart over 96% av hovedkortet uten å ta i noen ledninger.

Lenke til kommentar
Merke pc'er er ikke like oppgraderings vennlige som de du bygger selv.

Er det ikke sånn at merke pc'er ikke kan overklokkes også?

Har selv en gammel Compaq 5296....

Som du nesten ikke har noen muligheter i bios :grumpy:

Slikt kan ialefall fikses på noen andre merker ved å finne bios til det hovedkortet på hovedkort produsenten, ikke pc produsenten. gjorde det selv med en packard bell og fungerte utmerket.

Men tar forbehold at dette kan ikke gjøres på alle og kan sikkert ødelegge hovedkorte?????

Lenke til kommentar
Er HP oppgraderingsvennlige?

Noen som har erfaringer med dem, så bare gi lyd!

Mitt svar er nei.

Hadde en HP Pavilion 792.no.

For det første, man får ikke satt inn noe som helst mer, kabinettet er fult.

Det andre strømforsyninga var på fattige 200W for en 2,533ghz intel P4 og det var DVD-spiller + DVD-brenner i den også.

Det tredje var at hovedkortet var alt for gammalt, støttet ikke mer en DDR266/PC2100 RAM. og HK støttet heller ikke en 2,533ghz, men opptill 2,4ghz! Helt på trynet!

Så det jeg gjorde var å ta vare på skjermkort, dvd-spiller, dvd-brenner, diskett-stasjonen, minne, harddisk og kabler, resten gikk rett på dynga.

Kjøte meg deretter et nytt hovedkort, kabinett med strømforsyning. Og hadde en helt anna PC.

Har selv en 792, og at det ikke er plass til NOE mer er vel å ta i litt.. Har selv satt inn en ekstra disk og ekstra minne. Og strømforsyningen er simensjonert for å tåle det. Har ikke hatt noe problemer med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...