Narvis Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg klarer ikke å få samtaleforbindelse for bruk av mikrofon på MSN. Jeg har Nexgentel ADSL og D-Link Trådløs Router med NAT og UPNP aktivert. Har lest at NAT kan være et problem, men er ikke sikker på hva som kan være problemet. Mirkofonen fungerer helt fint, og fullfører alle innstillings-testene... Håper det er noen som er kjent med problemet og kan hjelpe meg. Forslag mottaes med takk -Narvis- Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 join the club msn messenger er et skikkelig møkka program, som det stort sett bare er problemer med så sant du ikke bare skal skrive... hvis du leser litt rundt på forumet her (søk etter MSN) finner du ut at VELDIG mange har problemer med dette. hvis du i tillegg skal prøve litt kamera er du skikkelig ute å kjører... Det eneste jeg har funnet ut som gjør at det funker nogenlunde er om du åpner ALLE porter........ og da kan du jo selv tenke deg hvor sikkert systemet ditt blir (les: WIDE OPEN) et lite tips etter all denna sutringa må vel være at dere (du og han du skal snakke med) logger dere av og på før dere skal snakke sammen... noen ganger funker dette.... tror ikke MSN MES. bruker dedikerte porter, men bare roamer fritt rundt, og gjør som han vil (er jo tross alt bygd av M$) edit: velkommen til forumet forresten! :smile: Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg klarer ikke å få samtaleforbindelse for bruk av mikrofon på MSN. Jeg har Nexgentel ADSL og D-Link Trådløs Router med NAT og UPNP aktivert. Har lest at NAT kan være et problem, men er ikke sikker på hva som kan være problemet. Mirkofonen fungerer helt fint, og fullfører alle innstillings-testene...Håper det er noen som er kjent med problemet og kan hjelpe meg. Forslag mottaes med takk -Narvis- Du må forwarede de portene MSN sin taleoverføring bruker til din PC, evt sette opp en DMZ. Dette gjør du på routeren. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Du må forwarede de portene MSN sin taleoverføring bruker til din PC, evt sette opp en DMZ. Dette gjør du på routeren. For et slit! Finnes det ikke noen vei utenom? Eller i det minste en patch elller noe som gjør dette automatisk? (Jeg har samme problemet selv, og er ikke akkurat noen kløpper på fikling med NAT-innstillinger DMZ(?) og slikt) Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 nei jeg har ikke funnet noen vei utenom dette... og tro meg... jeg har prøvd. det nytter nesten ikke å åpne enkelt porter heller, for MSN bruker aldri (virker det som) de samme portene. man ender opp med å åpne hele systemet eller med andre ord: skal du ha dette til å funke, er det E6 rett inn i nettverket ditt for de som ønsker det. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hva med å oppgradere til msn v6.0? Der funker webcam og lyd helt fint, selv om du er bak ruter... Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 eneste problemet jeg har er at webcam funksjonen insisterer på å vise tv-tuneren min Lenke til kommentar
bangbang Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 jeg har samme oppsettet og har gitt opp for lenge siden. men hvis du laster ned programmet Skype, kan du snakke med mikrofon uten å åpne noen porter.. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 eneste problemet jeg har er at webcam funksjonen insisterer på å visetv-tuneren min lol, blir billig kabeltv for han du snakker med da Lenke til kommentar
Narvis Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Finnes det da noen andre greie programmer som man kan bruke å snakke over internet med i stedenfor MSN Messenger? -Narvis- Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 ventrilo skal funke fett. http://www.ventrilo.com/ har ikke prøvd det personlig, men broren min bruker det hele tiden når han skal spille cs. Vi sitter bak en d-link 804 router. De sier at de holder på å lager en ny firmware til routeren slik at msn skal funke. Det sa de for 4 mnd siden. Da skulle den komme snart. Joa , Har den europeiske versjonen, den amerikanske har fått firmware til den for leeenge siden . ARGH. jaja. får vel bruke tastaturet til så lenge.... Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 eneste problemet jeg har er at webcam funksjonen insisterer på å visetv-tuneren min Har samme shite jeg også. Har ikke dedikert webcam (digitalt kamera) så hver gang jeg vil bruke webcam'en, må jeg skru den på først slik at systemet detecter den, deretter gå inn på (dobbel klikk på person) > Tools > Audio/Tuning Wizard > Webcam: Velg source. Og vennligst ikke bed meg oversette, for det kan du få gjøre selv Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 ventrilo skal funke fett. http://www.ventrilo.com/ har ikke prøvd det personlig, men broren min bruker det hele tiden når han skal spille cs. Vi sitter bak en d-link 804 router. De sier at de holder på å lager en ny firmware til routeren slik at msn skal funke. Det sa de for 4 mnd siden. Da skulle den komme snart. Joa , Har den europeiske versjonen, den amerikanske har fått firmware til den for leeenge siden . ARGH. jaja. får vel bruke tastaturet til så lenge.... Ventrilo funker som ****** (dvs bra ). Problemet er at man må sette opp server, og for å sette opp server (hvis du er bak firewall/router) så må du NAT'e den porten du setter opp serveren på - men selvfølgelig, han andre som connecter trenger jo ikke å NATe - så bare èn må sette opp server også kan begge logge seg på (han ene internt selvfølgelig). Ventrilo har dessuten bedre "kvalitet" enn msn, dvs at det ikke skurrer og hakker hvis alle har en decent connection - bruker forøvrig ekstremt lite båndbredde, på denne måten kan man spille f.eks. wolfenstein ET mens man bruker ventrilo uten ekstra lag/problemer. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 ventrilo skal funke fett. http://www.ventrilo.com/ har ikke prøvd det personlig, men broren min bruker det hele tiden når han skal spille cs. Vi sitter bak en d-link 804 router. De sier at de holder på å lager en ny firmware til routeren slik at msn skal funke. Det sa de for 4 mnd siden. Da skulle den komme snart. Joa , Har den europeiske versjonen, den amerikanske har fått firmware til den for leeenge siden . ARGH. jaja. får vel bruke tastaturet til så lenge.... eh.. sitter bak en D-link 804 jeg og, har standard config og msn voice greia funke fint. meget merkelig. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 ventrilo skal funke fett. http://www.ventrilo.com/ har ikke prøvd det personlig, men broren min bruker det hele tiden når han skal spille cs. Vi sitter bak en d-link 804 router. De sier at de holder på å lager en ny firmware til routeren slik at msn skal funke. Det sa de for 4 mnd siden. Da skulle den komme snart. Joa , Har den europeiske versjonen, den amerikanske har fått firmware til den for leeenge siden . ARGH. jaja. får vel bruke tastaturet til så lenge.... eh.. sitter bak en D-link 804 jeg og, har standard config og msn voice greia funke fint. meget merkelig. spørs hva slags DI-804 du har.. Jeg har vanlig 804, men det finnes også 804v og 804hv. Eneste måten jeg kan få brukt mic under msn er å åpne alle portene. Det er ikke noe jeg vil helst gjøre. Var på en side der alle portene var listet opp. Men det funka ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå