Bigelk Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Hei. Jeg har 2 kolonner med tall. C og D Hvis summen av disse ikke er lik skal tallene i kolonne D trekke i fra 1 av den høyeste verdien i kolonne D eller legge til 1 på den laveste verdien til summen av tallene er lik summen av Kolonne C Eksempel Summen av kolonne C = 250 (TheValue) Summen av Kolonne D = 260 (TheOtherValue) Kodesnipp Case Is > TheValue ' MsgBox "theothervalue er Høyere enn thevalue" For i = 1 To TheOtherValue - TheValue For Each Cel In TheRng If Cel.Value > TheHighestValue Then TheHighestValue = Cel.Value TheHighestRange = Cel.Address MsgBox TheHighestValue End If Next Cel Sheets(1).Range("" & TheHighestRange & "").Value = Sheets (1).Range("" & TheHighestRange & "").Value - 1 Next i Jeg trodde at den skulle gå igjennom alt 10 ganger. Men det kjører igjennom for each loopen 10 ganger, for så å trekke i fra 10 ganger av den høyeste verdien. Så hvis den høyeste verdien er 5 vil den ende opp med -5, jeg vil jo at den søker igjennom rangen 10 ganger og trekker i fra den høyeste i "en" loop. Noen Tips? Bare si i fra hvis forklaringen trenger utdypning. Mvh Torbjørn Endret 10. juni 2014 av Bigelk Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Da var den løst Case Is > TheValue ' MsgBox "theothervalue er Høyere enn thevalue" For i = 1 To TheOtherValue - TheValue For Each Cel In TheRng If Cel.Value > TheHighestValue Then TheHighestValue = Cel.Value TheHighestRange = Cel.Address End If Next Cel Sheets(1).Range("" & TheHighestRange & "").Value = Sheets(1).Range("" & TheHighestRange & "").Value - 1 TheHighestValue = Sheets(1).Range("" & TheHighestRange & "").Value Next i Jeg glemte å oppdatere den høyeste verdien. Mvh Torbjørn Endret 10. juni 2014 av Bigelk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå