Gå til innhold

fuijufilm pinepix kamera

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ny på digital kamerar og jeg lurer på hvilket kamera jeg burde kjøpe meg. Jeg har ikke lyst på noe digitalt kompakt kamera. Jeg liker best speilreflekskamera fordi det har best kvalitet. :) Men jeg lurer litt på om jeg skal enten kjøpe meg fujifilm finepix s5000 eller s7000 eller s602. Men det var to minolta kameraer og. Det var 7i og z1 tror jeg. Husker ikke hellt navnet på den siste!

Med vennlig hilsen

tonn-and :):):):D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kommer jo helt an på prisnivået du vil legge deg på. S7000 er oppfølgeren til S602, så hvis du vil ha et av disse, som ligger i prisklassen rundt 7500, så velger du selvsagt S7000, som har en rekke forbedringer. S5000 er "lillebror" til S7000, og er følgelig betydelig billigere. Minolta 7Hi/i er et vesentlig dyrere kamera, men gir vel også mer for pengene (?). Er det Minolta A1 eller Z1 som "overtar" for 7Hi? Uansett, noen av kameraene du nevner er utgående modeller, og noen av dem overtar for disse utgående modellene, og dessuten ligger de i helt forskjellige prisklasser.

Forøvrig er ingen av disse kameraene speilrefleks. Dersom du ønsker et digitalt speilrefleks, og har et budsjett som tillater innkjøp av et Minolta 7Hi, så løp og kjøp Canon 300D med medfølgene objektiv, til rundt 11.500 kroner. Dette er et ekte speilreflekskamera.

Ellers vil jeg anbefale deg å finne ut hvilken prisklasse du ønsker å legge deg på!

Lenke til kommentar

Minolta Dimage Z1 tilsvarer Fujifilm Finepix S5000, og har altså 10x optisk zoom og 3 Megapiksler.

Vi vet ikke nøyaktig hvor godt Fujifilm Finepix S7000 blir, fordi det ikke har kommet på markedet. Bortsett fra at det kun har 6x optisk zoom og er noe større vil S7000 banke S5000 på det meste.

Minolta A1 er overpriset etter min mening, men har en unik bildestabilisator som gjør det mulig å bruke kameraet i svakere lys.

Forøvrig bør du legge litt mer omtanke i å ha seriøs overskrift, med mindre det du vil ha er like useriøse svar.

Vi har fått ny søkefunksjon, der du enkelt kan finne ut hvor artiklene våre om kameraene er:

http://akam.no/sok.php

MLW

Lenke til kommentar

Det medfølgende objektivet til Canon 300D gir deg 29-88 mm. Deretter er det opp til deg å kjøpe objektiver som du føler at du har bruk for. Trenger ikke å bli så forferdelig dyrt faktisk. Og som sagt, du får jo med et ganske greit objektiv til hverdagsbruk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...