Treshy Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Hei! Jeg har fått tema Ritualer. Kan noen hjelpe meg ? "Velg de to viktigste ritualene i to av verdensreligionene og en nyreligiøs retning" "Begrunn valgene dine ved å knytte ritualene til sentrale trekk i religionene" "Sammenlign" Kanskje du kan finne noe her!? Takk Men hvilke to verdensreligion er lurt å velge tror du? Når det gjelder ritualer? Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Da var jeg ferdig med rle eksamen. Ble en 5, trodde han skulle gi meg en 4 etter steinandikte hans. Lenke til kommentar
Treshy Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Da var jeg ferdig med rle eksamen. Ble en 5, trodde han skulle gi meg en 4 etter steinandikte hans. Så bra Gratulerer med 5er. Hvilke tema fikk du? Hva spørsmål fikk du til utspørringa etter presentasjonen? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Takk Men hvilke to verdensreligion er lurt å velge tror du? Når det gjelder ritualer? hehe, der får du være eleven som får velge, så kan heller jeg hjelpe til med å peke til hvor du kan finne infoen - jeg er egentlig bare interessert i den religonen jeg selv følger (buddhismen), og har dermed ikke så mye å si om de andre religionene - mangel på viten, rett og slett Lykke til! Lenke til kommentar
Treshy Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Takk Men hvilke to verdensreligion er lurt å velge tror du? Når det gjelder ritualer? hehe, der får du være eleven som får velge, så kan heller jeg hjelpe til med å peke til hvor du kan finne infoen - jeg er egentlig bare interessert i den religonen jeg selv følger (buddhismen), og har dermed ikke så mye å si om de andre religionene - mangel på viten, rett og slett Lykke til! Tusen takk for svar hjelper meg med å sette i gang Tenker å velge ut hinduismen og kristendommen. Men hva er det viktigste ritual? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Takk Men hvilke to verdensreligion er lurt å velge tror du? Når det gjelder ritualer? hehe, der får du være eleven som får velge, så kan heller jeg hjelpe til med å peke til hvor du kan finne infoen - jeg er egentlig bare interessert i den religonen jeg selv følger (buddhismen), og har dermed ikke så mye å si om de andre religionene - mangel på viten, rett og slett Lykke til! Tusen takk for svar hjelper meg med å sette i gang Tenker å velge ut hinduismen og kristendommen. Men hva er det viktigste ritual? For meg er dødsritualer det absolutt mest spennende Lenke til kommentar
Treshy Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Takk Men hvilke to verdensreligion er lurt å velge tror du? Når det gjelder ritualer? hehe, der får du være eleven som får velge, så kan heller jeg hjelpe til med å peke til hvor du kan finne infoen - jeg er egentlig bare interessert i den religonen jeg selv følger (buddhismen), og har dermed ikke så mye å si om de andre religionene - mangel på viten, rett og slett Lykke til! Tusen takk for svar hjelper meg med å sette i gang Tenker å velge ut hinduismen og kristendommen. Men hva er det viktigste ritual? For meg er dødsritualer det absolutt mest spennende Okei skal ta med den Må jo skrive på hvorfor det er så viktig? Og vet du om ritualer i noen nyreligiøsitet? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Okei skal ta med den Må jo skrive på hvorfor det er så viktig? Og vet du om ritualer i noen nyreligiøsitet? Nei, som sagt er det bare buddhistisk praksis og filosofi jeg holder på med Lenke til kommentar
Treshy Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Okei skal ta med den Må jo skrive på hvorfor det er så viktig? Og vet du om ritualer i noen nyreligiøsitet? Nei, som sagt er det bare buddhistisk praksis og filosofi jeg holder på med åhh det var dumt da håper noen andre har svar? Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Jeg fikk riter og frelse i kristendommen og islam, selv om han dro inn litt om jødedommen og buddhismen. Var egentlig ganske lett og oppfølgingsspørsmålene var mye om frelse og Jesus rolle. Lenke til kommentar
jo4ch1m Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Fikk oppgaven: GjQr rede for synet på frelse i islam og kirstendom. DrQft likheter og forskjeller mellom disse to religionene. Noen som har noen tips/hjelp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå