'dharma_boy' Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hei.. Jeg fikk et virus naa paa maskinen min... Allt bare klikket helt fullstendig og ingen ting virket.. Jeg la inn Windows Xp paa nytt igjen.. Og naar allt var ferdig innstalert saa sstartet Windows Xp og etter en liten stund saa kom det samme viruset med en gang opp igjen :x Viruset er wormblast og jeg tok aa fjernet det med Fixblast og la inn en ny patch til Windows for aa faa tettet hullet... Men dette hjalp en liten stund ogsaa var det der igjen. Naa tenker jeg aa formatere hele harddisken ogsaa innstalere allt paa nytt igjen for aa faa allt det dere vekk... Men det som er problemet naa er at jeg ikke greier aa formatere Stasjon C>Der Windows og alle programmene ligger paa... Hva maa jeg gj;re for aa faa dette til aa virke???? Ver saa snill aa hjelp meg Tusen tusen takk for all hjelp jeg faar Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 1. Lage en bootdisk. 2. Boote fra den 3. a:> format /q c: Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 http://www.oldstuff.myagora.net/powerload/bootdisk.htm Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Bruk XP cd din. Du kan formatere med den. Sett CD i og start maskinen. Du vil få beskjed om å trykke en tast.....gjør det! Følg anvisningene du får på skjermen. Anbefaler deg og formatere som NTFS, men dette er en smaksak. Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Andre maater eller????? Jeg fikk ikke det til paa den maaten med boot disk.. Skal jeg f;rst laste ned filen ogsaa sende filen over til diskett stasjonen???? Det var saann jeg gjorde det, men da gikk det ikke Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Du mener "andre maater aa boote uten harddisk paa, naar jeg ikke kan boote fra hd"? Hm. Hm. Hm. Hva var spoersmaalet igjen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Du nevner ikke om du har NTFS eller FAT på den partisjonen. Hvis du har NTFS så virker det naturligvis ikke å skrive format c: Cyprez har jo gitt deg det logiske svaret, hvorfor ikke prøve det? Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Du mener "andre maater aa boote uten harddisk paa, naar jeg ikke kan boote fra hd"? Hm. Hm. Hm. Hva var spoersmaalet igjen? Hvorfor skriver du bokstavene med to aa er og skriver sporsmaalet med o??? Jeg skriver det sann fordi tastaturet er klikka Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Du nevner ikke om du har NTFS eller FAT på den partisjonen. Hvis du har NTFS så virker det naturligvis ikke å skrive format c:Cyprez har jo gitt deg det logiske svaret, hvorfor ikke prøve det? :oops: Ja jeg har NTFS paa partisjonen... Og jeg greier ikke aa gj;re det slik han forklarte :-? Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Du kan jo fjerne partisjonen.... -Hent bootdisk: www.bootdisk.com (til win 98 for eksempel) -boot -kjør fdisk -> fjern partisjon -installer windows på nytt (ny partisjon opprettes) Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Når du installerer Windows XP vil du bli spurt om du ønsker å formatere partisjonen før filer kopieres over på disken. Er ikke dette en grei nok løsning da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå