Gå til innhold

Liv etter døden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Respekterer det men det tror ikke jeg.

Du kan tro hva som helst. Men ønsker du at folk skal ta dine oppfatninger seriøst så burde du presentere noen form for evidens for dette.

 

Så kan man jo drive å argumente om det finnes en "sjel" som er uavhengig av tid og rom, nå kan jeg ikke bevise det, eller ikke noe jeg nødvendigvis tror på, men fortsatt en mulighet.

Så vidt jeg har lagt merke til det, så bruker du begrepet "mulig" om alt som ikke kan bevises at er umulig... kombinert med et prinsipp om at det ikke er mulig å bevise at noe er umulig. Sånn sett blir alt "mulig".

 

Men noe blir fortsatt værende veldig absurd.

Lenke til kommentar

 

De som tror på noe etter døden vil nok bli skuffet. Det er igjen menneskeskapt at vi liksom fortsetter og leve. Vi vil dø alle sammen og da er det mørkt og slutt. Men enkelte trenger den trøsten om at det er noe mer.

Er det ikke menneskeskapt av man ikke fortsetter å leve?

 

???

 

De som tror på noe etter døden vil nok bli skuffet.

 

Motsier du deg selv her? hehe :)

 

På en måte ja. Fordi man blir jo ikke skuffet. Det er svart når man tar på seg trefrakken.

Liv etter døden bekreftet av Goth 11.06.2014 ! :)

Er nok ikke det. Bare litt dårlig formulert.

Lenke til kommentar

 

 

De som tror på noe etter døden vil nok bli skuffet. Det er igjen menneskeskapt at vi liksom fortsetter og leve. Vi vil dø alle sammen og da er det mørkt og slutt. Men enkelte trenger den trøsten om at det er noe mer.

Er det ikke menneskeskapt av man ikke fortsetter å leve?

 

???

 

Du skriver at et liv etter døden er noe menneskeskapt.

 

Jeg påstår at det samme kan sies om ingen liv etter døden. Det er akkurat like menneskeskapt, for ingen vet (utenom muligens de som har død).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

De som tror på noe etter døden vil nok bli skuffet. Det er igjen menneskeskapt at vi liksom fortsetter og leve. Vi vil dø alle sammen og da er det mørkt og slutt. Men enkelte trenger den trøsten om at det er noe mer.

Er det ikke menneskeskapt av man ikke fortsetter å leve?

 

???

 

Du skriver at et liv etter døden er noe menneskeskapt.

 

Jeg påstår at det samme kan sies om ingen liv etter døden. Det er akkurat like menneskeskapt, for ingen vet (utenom muligens de som har død).

 

Må du mates? Det er menneskeskapt og tro, slik all religion er.

Lenke til kommentar

 

Så kan man jo drive å argumente om det finnes en "sjel" som er uavhengig av tid og rom, nå kan jeg ikke bevise det, eller ikke noe jeg nødvendigvis tror på, men fortsatt en mulighet.

Så vidt jeg har lagt merke til det, så bruker du begrepet "mulig" om alt som ikke kan bevises at er umulig... kombinert med et prinsipp om at det ikke er mulig å bevise at noe er umulig. Sånn sett blir alt "mulig".

 

Men noe blir fortsatt værende veldig absurd.

 

Ja, gjør vel det.

 

Synes livet er absurd allerede.

 

Men, et liv etter døden, ser ikke jeg på, som noe som trenger å være så veldig absurd.

 

 

 

 

De som tror på noe etter døden vil nok bli skuffet. Det er igjen menneskeskapt at vi liksom fortsetter og leve. Vi vil dø alle sammen og da er det mørkt og slutt. Men enkelte trenger den trøsten om at det er noe mer.

Er det ikke menneskeskapt av man ikke fortsetter å leve?

 

???

 

Du skriver at et liv etter døden er noe menneskeskapt.

 

Jeg påstår at det samme kan sies om ingen liv etter døden. Det er akkurat like menneskeskapt, for ingen vet (utenom muligens de som har død).

 

Må du mates? Det er menneskeskapt og tro, slik all religion er.

 

Å tro at det ikke er noe etter døden, er også å tro.

Lenke til kommentar

 

Ja, gjør vel det.

 

Synes livet er absurd allerede.

 

Men, et liv etter døden, ser ikke jeg på, som noe som trenger å være så veldig absurd.

Sånn rent bortsett fra at det bryter med alt vi kjenner til om bevisstheten?

 

Trenger ikke det. Postet på førsteside en hypotese som kunne støttet liv etter døden, uten at det trenger å være urealistisk (det med realisme kommer vel an på øynene som ser).

 

Har noen teorier rundt det. Om alt er ett, og seperasjonen vi opplever er illusjon. Livet er ikke annet enn en drøm og verden er bare en drømmeillusjon.
Så vil et liv etter døden virke trolig, da kroppen som døde ikke var annet enn en drømmekropp, men hvordan etterlivet oppleves aner jeg ikke.
Bare en teori :) .
Lenke til kommentar

Trenger ikke det. Postet på førsteside en hypotese som kunne støttet liv etter døden, uten at det trenger å være urealistisk (det med realisme kommer vel an på øynene som ser).

 

 

 

Har noen teorier rundt det. Om alt er ett, og seperasjonen vi opplever er illusjon. Livet er ikke annet enn en drøm og verden er bare en drømmeillusjon.

 

Så vil et liv etter døden virke trolig, da kroppen som døde ikke var annet enn en drømmekropp, men hvordan etterlivet oppleves aner jeg ikke.

 

Bare en teori :) .

 

Det er ikke en teori, og det er ikke en hypotese. En hypotese må være testbar, det er ikke den spekulasjonen der. For å sitere Wolfgang Pauli, det er ikke engang feil.

Lenke til kommentar

 

Tror ikke at det er et liv etter døden. Er bare noe folk må ha for å føle seg bedre. Når du dør så blir du borte, du eksisterer ikke, det blir svart, selv om du ikke merker at det blir svart.

 

Ja, det er også noe folk tror, kanskje for å føle seg bedre .. Så hvis det får deg til å føle deg bedre, så er jo det greit

 

Folk får tro hva de vil, men jeg er rimelig overbevist om at det ikke er et liv etter døden.

Lenke til kommentar

 

 

Så kan man jo drive å argumente om det finnes en "sjel" som er uavhengig av tid og rom, nå kan jeg ikke bevise det, eller ikke noe jeg nødvendigvis tror på, men fortsatt en mulighet.

Så vidt jeg har lagt merke til det, så bruker du begrepet "mulig" om alt som ikke kan bevises at er umulig... kombinert med et prinsipp om at det ikke er mulig å bevise at noe er umulig. Sånn sett blir alt "mulig".

 

Men noe blir fortsatt værende veldig absurd.

 

Ja, gjør vel det.

 

Synes livet er absurd allerede.

 

Men, et liv etter døden, ser ikke jeg på, som noe som trenger å være så veldig absurd.

 

 

 

 

De som tror på noe etter døden vil nok bli skuffet. Det er igjen menneskeskapt at vi liksom fortsetter og leve. Vi vil dø alle sammen og da er det mørkt og slutt. Men enkelte trenger den trøsten om at det er noe mer.

Er det ikke menneskeskapt av man ikke fortsetter å leve?

 

???

 

Du skriver at et liv etter døden er noe menneskeskapt.

 

Jeg påstår at det samme kan sies om ingen liv etter døden. Det er akkurat like menneskeskapt, for ingen vet (utenom muligens de som har død).

 

Må du mates? Det er menneskeskapt og tro, slik all religion er.

 

Å tro at det ikke er noe etter døden, er også å tro.

 

Nei det er et fakta. Det er ingen ting som tyder på et liv etter døden.

Lenke til kommentar

Fravær av bevis er det begge veier. Ingen bevis for at det ikke er noe etter døden heller.

 

Imlekk: Så hva kalles det da? Tenkte først å skrive teori, men du har allerede kritisert mitt bruk av ordet tidligere.

Har du sett et lik noen gang? Når man er død, da er man død. Hva skulle liksom vært etter? En himmel der folk løp nakne rundt i en evig lykkerus. Det er et bilde skapt av religioner. Bare tøv selvsagt, men tanken er fin.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Tror ikke at det er et liv etter døden. Er bare noe folk må ha for å føle seg bedre. Når du dør så blir du borte, du eksisterer ikke, det blir svart, selv om du ikke merker at det blir svart.

 

Ja, det er også noe folk tror, kanskje for å føle seg bedre .. Så hvis det får deg til å føle deg bedre, så er jo det greit

 

Folk får tro hva de vil, men jeg er rimelig overbevist om at det ikke er et liv etter døden.

 

 

så lenge du er overbevist, kan intet gå gærnt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...