Gå til innhold

Liv etter døden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har det rablet for deg? Hvorfor skulle det være et liv etter døden? Døden er som en drøm som du ikke merker, det er et tomrom og du slutter å eksistere, ettersom du ikke eksisterer lenger vil du ikke føle noen glede, eller smerte. Derfor er det viktig at du bruker tiden du har i livet for alt det er verdt, før det er for sent. Lykke til

Lenke til kommentar

Har noen teorier rundt det. Om alt er ett, og seperasjonen vi opplever er illusjon. Livet er ikke annet enn en drøm og verden er bare en drømmeillusjon.

 

Så vil et liv etter døden virke trolig, da kroppen som døde ikke var annet enn en drømmekropp, men hvordan etterlivet oppleves aner jeg ikke.

 

Bare en teori :) .

Endret av Rescue me
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 



Har noen teorier rundt det. Om alt er ett, og seperasjonen vi opplever er illusjon. Livet er ikke annet enn en drøm og verden er bare en drømmeillusjon.

Så vil et liv etter døden virke trolig, da kroppen som døde ikke var annet enn en drømmekropp, men hvordan etterlivet oppleves aner jeg ikke.

Bare en teori :) .


Var en fin teori det :)

 



Nei, hvorfor skulle det være et liv etter døden?


Fordi det er liv før døden :)

 



Har det rablet for deg? Hvorfor skulle det være et liv etter døden? Døden er som en drøm som du ikke merker, det er et tomrom og du slutter å eksistere, ettersom du ikke eksisterer lenger vil du ikke føle noen glede, eller smerte. Derfor er det viktig at du bruker tiden du har i livet for alt det er verdt, før det er for sent. Lykke til


Neida har ikke rablet for meg :nei: Endret av LiamH
Trippel-post flettet.
Lenke til kommentar

 

Har det rablet for deg? Hvorfor skulle det være et liv etter døden? Døden er som en drøm som du ikke merker, det er et tomrom og du slutter å eksistere, ettersom du ikke eksisterer lenger vil du ikke føle noen glede, eller smerte. Derfor er det viktig at du bruker tiden du har i livet for alt det er verdt, før det er for sent. Lykke til

Neida har ikke rablet for meg :nei:

 

 

Hehe, poenget mitt er bare at du må ikke gå i fella å kaste bort livet før døden, på et mulig liv etter døden, gjør det meste ut av her og nå. Selvfølgelig er det ingen som kan vite sikkert ;)

Lenke til kommentar

Hehe, poenget mitt er bare at du må ikke gå i fella å kaste bort livet før døden, på et mulig liv etter døden, gjør det meste ut av her og nå. Selvfølgelig er det ingen som kan vite sikkert ;)

 

Er enig med deg i det, må gjøre det meste og det beste ut av livet :)

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar

Det at det er et liv før døden har ingenting med om det er et liv etter døden å gjøre.

Det er bare fantasier man har for at man ikke vil godta at døden er endestasjonen. Man klarer altså ikke forestille seg å ikke eksistere.

 

Ja blandet med at en del personer vier livet sitt til å hjernevaske andre personer. Det burde egentlig være ulovelig

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ingen død, det er en strøm av bevissthet som leter etter ett nytt "sted å bo", og det kan hende du må leve enda en gang til, før du skjønner hvor "utgangsdøren" er

 

there are no beginning and there are no end

Lenke til kommentar

Favorittemaet mitt når det gjelder filosofering.

 

La oss snu på det og spørre: Tror du på et liv før livet? Nøyaktig samme problemstilling: Man forsøker å forestille seg en bevissthet utenfor grensene til vår nåværende bevissthet.

 

Alan Watts ba en gang lyttere om å forestille seg hvordan det vil være å sovne og aldri våkne opp igjen, og snudde dermed på det ved å spørre hvordan det var å våkne opp etter å aldri ha lagt seg til å sove (fødselen din), og det er en artig tanke å gruble på.

 

Jeg har ingen bestemt tro når det gjelder det her selv, men med tanke på energiprinsippet (energi er konstant; kan ikke skapes eller tilintetgjøres) og at teleportering nå visstnok er bevist og til og med utført i kvantefysikken (som vil tillate umiddelbar overføring av bevissthet), så liker jeg tanken om reinkarnasjon.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Favorittemaet mitt når det gjelder filosofering.

 

La oss snu på det og spørre: Tror du på et liv før livet? Nøyaktig samme problemstilling: Man forsøker å forestille seg en bevissthet utenfor grensene til vår nåværende bevissthet.

 

Alan Watts ba en gang lyttere om å forestille seg hvordan det vil være å sovne og aldri våkne opp igjen, og snudde dermed på det ved å spørre hvordan det var å våkne opp etter å aldri ha lagt seg til å sove (fødselen din), og det er en artig tanke å gruble på.

 

Jeg har ingen bestemt tro når det gjelder det her selv, men med tanke på energiprinsippet (energi er konstant; kan ikke skapes eller tilintetgjøres) og at teleportering nå visstnok er bevist og til og med utført i kvantefysikken (som vil tillate umiddelbar overføring av bevissthet), så liker jeg tanken om reinkarnasjon.

 

Enig i mye her :)

 

Er kjekt å filosofere litt. Det nærmeste jeg kommer er vel teosofien tror jeg, mye kunnskap i den.

Lenke til kommentar

Nei. Livet har en begynnelse, og det har en slutt. Denne slutten kaller vi "døden". Da slutter du som en bevisst skapning å eksistere.

 

Ikke en koselig tanke, men det virker overveldende sannsynlig.

Respekterer det men det tror ikke jeg.

Lenke til kommentar

Dessverre kan ingen fortelle hva døden medbringer, men for meg virker ikke livet etter døden logisk.

 

Vi kan begynne med å definere hva du er. Du er en kompleks maskin bestående av utallige celler som sammen utgjør din kropp.

Den avanserte hjernen din har evnen til å tenke og vurdere, og gjennom ditt liv har du opparbeidet deg en selvbevissthet som bl.a. bidrar til din evne til å overleve.

På grunn av dette er det gjerne utenkelig at du en dag ikke lenger kan sanse eller tenke, og her kommer da tanken om livet etter døden inn.

 

Når du dør, skjer akkurat det samme som med alle andre ting som dør. Kroppen din tar kvelden, og det samme gjør din bevissthet. Siden din bevissthet er definert av hjernen, er det høyst usannsynlig at det eksisterer et liv etter døden.

 

Vi er altfor selvbevisste dyr. Vi ønsker å tro at vi ikke bare kan forsvinne.

Endret av Raxzer
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tror ikke at det er et liv etter døden. Er bare noe folk må ha for å føle seg bedre. Når du dør så blir du borte, du eksisterer ikke, det blir svart, selv om du ikke merker at det blir svart.

 

Ja, det er også noe folk tror, kanskje for å føle seg bedre .. Så hvis det får deg til å føle deg bedre, så er jo det greit

Lenke til kommentar

Nei. Livet har en begynnelse, og det har en slutt. Denne slutten kaller vi "døden". Da slutter du som en bevisst skapning å eksistere.

 

Ikke en koselig tanke, men det virker overveldende sannsynlig.

Så kan man jo drive å argumente om det finnes en "sjel" som er uavhengig av tid og rom, nå kan jeg ikke bevise det, eller ikke noe jeg nødvendigvis tror på, men fortsatt en mulighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...