Gjest Slettet+0987123 Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Hotell Neptun - København Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Hei, Alec Ask. Kreativt og originalt bilde, som er relativt uvanlig ved at geometrien er nærmest fullkommen, - noe som viser hvordan et program som "DxO Viewpoint" kan brukes til å rette opp både pute- og tønnefortegning i ulike typer objektiver, og da først og fremst av type vidvinkel. Jeg er imponert over at både lyse og mørke områder i bildet er så godt eksponert, - med en slik kameraplassering vil det lett forekomme over- eller undereksponering ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Hei, Alec Ask. Kreativt og originalt bilde, som er relativt uvanlig ved at geometrien er nærmest fullkommen, - noe som viser hvordan et program som "DxO Viewpoint" kan brukes til å rette opp både pute- og tønnefortegning i ulike typer objektiver, og da først og fremst av type vidvinkel. Jeg er imponert over at både lyse og mørke områder i bildet er så godt eksponert, - med en slik kameraplassering vil det lett forekomme over- eller undereksponering ! Vennlig hilsen Albert. Hei Albert ! Takker for positiv og hyggelig kommentar- Har ikke brukt tønne og putekorreksjonen i DxO Viewpoint , men har en innstilling i kameraet som tar seg av det. Det finnes også en app som ordner dette enda bedre. Når det gjelder eksponeringen har jeg her brukt automatikk , da den manuelle utgaven ble ikke så bra. Inspirasjonen til bildet har jeg fra et annet forum (sony community) hvor Simon Lawrence har tatt slike bilder inne i kirker. Han har også en nettside : http://slawrencephotography.com/ Vennlig hilsen Alec Lenke til kommentar
nutini Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Hei. Spennende arkitekturbilde som er godt eksponert. Arvid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Hei. Spennende arkitekturbilde som er godt eksponert. Arvid. Hei Arvid ! Takker for hyggelig og positiv kommentar. Vennlig hilsen Alec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg