Gå til innhold

Hotell Neptun - København

Gjest Slettet+0987123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Alec Ask.

Kreativt og originalt bilde, som er relativt uvanlig ved at geometrien er nærmest fullkommen, - noe som viser hvordan et program som "DxO Viewpoint" kan brukes til å rette opp både pute- og tønnefortegning i ulike typer objektiver, og da først og fremst av type vidvinkel.

Jeg er imponert over at både lyse og mørke områder i bildet er så godt eksponert, - med en slik kameraplassering vil det lett forekomme over- eller undereksponering ! :)

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Hei, Alec Ask.

Kreativt og originalt bilde, som er relativt uvanlig ved at geometrien er nærmest fullkommen, - noe som viser hvordan et program som "DxO Viewpoint" kan brukes til å rette opp både pute- og tønnefortegning i ulike typer objektiver, og da først og fremst av type vidvinkel.

Jeg er imponert over at både lyse og mørke områder i bildet er så godt eksponert, - med en slik kameraplassering vil det lett forekomme over- eller undereksponering ! :)

Vennlig hilsen

Albert.

Hei Albert !

Takker for positiv og hyggelig kommentar-

Har ikke brukt tønne og putekorreksjonen i DxO Viewpoint , men har en innstilling i kameraet som tar seg av det. Det finnes også en app som ordner dette enda bedre.

Når det gjelder eksponeringen har jeg her brukt automatikk , da den manuelle utgaven ble ikke så bra.

Inspirasjonen til bildet har jeg fra et annet forum (sony community) hvor Simon Lawrence har tatt slike bilder inne i kirker. Han har også en nettside : http://slawrencephotography.com/

Vennlig hilsen

Alec

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Hei.

Spennende arkitekturbilde som er godt eksponert.

Arvid.

Hei Arvid !

Takker for hyggelig og positiv kommentar.

Vennlig hilsen

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...