Luftbor Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Angående psyken til de amerikanske soldatene og hvorfor de agerer som de gjør......der er det bare å sette seg ned å lese om amerikanske soldaters oppførselsmønster i stillehavskrigen under 2 verdenskrig. Antallet som ble dimmitert med det man kan kalle psykiske skader under den krigen var over antallet som ble dimmitert pga fysiske skader. Slik var det ikke i Europakrigen. (sikkert litt off-topic dog) Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Vel, artig dokumentar. Imponerende hvordan BBC "er til stede", og bedriver kritisk journalistikk, samtidig som de er profesjonelle nok til ikke aa pushe "ladete spoersmaal" for mye. <seixon mode> Men dere maa forstaa at BBC blir betalt av Frankrike og Tyskland og Russland og Saddam og bin Laden, se hvor mange linker jeg finner som stoetter nettopp mitt syn: link 1 link 2 link 3 Og her ser vi da at jeg har rett og alle dere andre er hjernevaskede, dumme mennesker og usa er bra og jeg har rett og dere tar feil og .... </seixon mode> Men jeg maa vel si jeg ser litt positivt paa utviklingen i Irak naa etter denne reportasjen, mitt inntrykk er da at soldatene fint klarer aa ta seg av aa motivere folket til opproer. Ah, ikke noe bedre enn aa lene seg rolig tilbake og innse at dem (irakerne) nok skal klare aa stoppe stormannsgalskapen og petroleumsimperialismen. Lurer bare paa hvor lenge det tar Wesley Clark aa innse at som president uten stoette av dem som faktisk har makten, er han like ubrukelig som Jimmy Carter. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 jeg foreslår at vi alle drikker ayahuasca (helst med shaman til stede) Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 jeg foreslår at vi alle drikker ayahuasca (helst med shaman til stede) Huh? Er det noe schpesielt brygg fremstilt av Ptasinka-klanen? :wink: EDIT: oh, right This brew, commonly called yagé, or yajé in Colombia, ayahuasca in Ecuador and Peru (Inca "vine of the dead, vine of the souls," aya means in Quechua "spirit," "ancestor," "dead person," while huasca means "vine," "rope"), and caapi in Brazil, is prepared from segments of a species of the vine Banisteriopsis, a genus belonging to the Malpighiaceae.1 Sections of vine are boiled with leaves from any of a large number of potential admixture plants (such as Psychotria viridis, pictured above) resulting in a tea that contains the powerful hallucinogenic alkaloids harmine, harmaline, d-tetrahydroharmine, and dimethyltryptamine (DMT). Dimethyltryptamine closely resembles serotonin and has been discovered to be a component of normal mammallian metabolism, an endogenous hallucinogen. These compounds have chemical structures and effects similar, but not identical to LSD, mescaline of the peyote cactus, and psilocybin of the psychotropic Mexican mushroom. This brew has been used in the Amazon for millennia in order to heal, divine, and worship.2 Du faar importere litt da vet du heraldo! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 http://folk.uio.no/karolpt/DMT-Terence_McKenna.mp3 :o Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Nja, fikk ikke sette dette programmet da... Får heller ikke sett det på NRK2 siden jeg ikke får inn den kanalen grunnet et stygt fjell rett i nærheten... Fint å se at jeg har min egen BBCode ( <seixon></seixon>)... :wink: BBC har ikke vært den mest nøytrale i denne hele krigen nei... Men, siden jeg ikke så det dere snakker om, kan jeg ikke uttale meg utover den generelle tonen BBC har hatt mot krigen, hele Kelly-saken kan minne om hvorvidt BBC prøvde å undergrave krigen... med løgner til og med... Så skal det også sies at omstendighetene i Bagdad er vidt forskjellige fra resten av Irak... og denne dokumentaren var bare i Bagdad ser jeg. PS. de linkene du gav Doogie... de handlet jo ikke om noe spesielt... :wink: Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg så dokumentaren, og min komentar er: BBC viser kun offrene, ikke de som tjente på å bli fri. Til en viss grad. Ellers synes jeg dokumentaren viste at amerikanerne drev mye veldighet der nede. Tenk på hvordan tyskerne drev på i WW2? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg så dokumentaren, og min komentar er: BBC viser kun offrene, ikke de som tjente på å bli fri. Til en viss grad. Ellers synes jeg dokumentaren viste at amerikanerne drev mye veldighet der nede. Tenk på hvordan tyskerne drev på i WW2? Vet ikke helt hva du forsoeker aa faa frem her, men ellers vil jeg vel si: Velkommen tilbake, Joachim <fjernet>. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 BBC viser kun offrene, ikke de som tjente på å bli fri. Til en viss grad. Ellers synes jeg dokumentaren viste at amerikanerne drev mye veldighet der nede. Antar at det er veledighet du mente. Poenget: Er ikke disse to setningene dine en smule selvmotsigende? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Unnskyld, velDEdighet. Selvmotsigende? Ikke i det hele tatt! Noen vil si at det ikke er veldedighet, bare hva en krigsherre må gjøre, men det er mer enn som så. De hadde ikke trengt å dele ut tepper f.eks. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Unnskyld, velDEdighet. Tar du vekk "D" så blir det bra! Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Unnskyld, velDEdighet. Selvmotsigende? Ikke i det hele tatt! Noen vil si at det ikke er veldedighet, bare hva en krigsherre må gjøre, men det er mer enn som så. De hadde ikke trengt å dele ut tepper f.eks. Naa er det naerliggende aa spoerre: Har du laert noe av den midlertidige utestengningen din? Ta f.eks. folkerettskonvensjonene, hvor en okkupant er forpliktet til aa ta vare paa befolkningen i landet han okkuperer. Vet du om dette, eller argumenterere du "usa trenger ikke aa gjoere noe som helst" ut fra din ungdommelige ignoranse? --- A bit more reality and a tad less provocating BS please. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jo da, jeg har tenkt litt på det jeg sa, og trekker det tilbake. Men det har ingenting med det faktum at USA går langt over sitt ansvar. I prinsippet kunne de bare trukket seg ut, og latt Iraq ordne opp selv. Det gjør de ikke. De forsøker så godt de kan å forhindre plyndring i Baghdad, de beskytter dessuten lokalbefolkningen for mange andre farer. Og si at US er arrogante og ikke gidder å ta ansvar,er helt galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå