danielsc Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Kom opp i engelsk muntlig. Fikk tema nå for 1 time siden: sør afrika Jeg mener at jeg er god i engelsk men jeg har aldri vært flink til å holde lange presentasjoner. Har du noen gode og unike temaer/problemstillinger jeg kan snakke om i 10-15 min? Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Raseskille er vel et sentralt tema for Sør-Afrika Lenke til kommentar
danielsc Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 sant, vi har snakket ganske mye om apartheid i år, så det er et ganske greit tema. men hva kan jeg ha som problemstilling? er sikker på at alle de andre som fikk sør afrika kommer til å snakke om raseskillen i sør afrika også så prøver å tenke nøye gjennom hva jeg kan snakke om Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 jeg har nok ikke gode nok forslag her, beklager Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Er du fotballinteressert? Kan jo snakke om VM i Sør-Afrika, hvilke positive og negative konsekvenser det hadde for landet f.eks. Bare kaster ut en ide som andre kanskje ikke har tenkt på. Lenke til kommentar
WerGis Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Kolonitid, boerkrig, diamanter og gull Senere Apartheid, Mandla, HIV/AIDS. Lenke til kommentar
t0nje Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Vet ikke om dette er relevant, men i og med at jeg nettopp har hatt engelsk vg1 som privatist (lest selv), sitter mye av pensumet ferskt i minne (håper jeg) Et forslag er at du starter med kolonitida (kort og enkelt forklarer hvem de store koloniene var), hvor du kan "gli" over i hva koloniseringen førte med seg av sykdommer osv. Hvordan de ble sett ned på, på grunn av hudfarge (Apartheid) og hvordan de ble sendt til USA som slaver. Så kan du nevne Nelson Mandela og hans sentrale rolle i kampen mot Apartheid og hvordan Sør-Afrika og egentlig hele verden fortsatt er preget av kolonitidens holdninger til forskjellige hudfarger, at rasisme fortsatt er et stort problem over hele verden osv. Endret 10. juni 2014 av t0nje Lenke til kommentar
DuplokIoss Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Hvordan legger man ut egne innlegg?? altså ikke bare svar men egne spørsmål Endret 10. juni 2014 av DuplokIoss Lenke til kommentar
t0nje Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Hvordan legger man ut egne innlegg?? altså ikke bare svar men egne spørsmål Starter en ny tråd mener du? Om det er det du mener går du inn her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=241 og trykker på "Start ny tråd" - den svarte knappen til høyre på siden Lenke til kommentar
DuplokIoss Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Hvordan legger man ut egne innlegg?? altså ikke bare svar men egne spørsmål Starter en ny tråd mener du? Om det er det du mener går du inn her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=241 og trykker på "Start ny tråd" - den svarte knappen til høyre på siden Takk Lenke til kommentar
DuplokIoss Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 http://psnboss.com/?ref=g1xkB3XI1b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå