Gå til innhold

Serv-U FTP kjører plutselig på serveren

Anbefalte innlegg

hei, har en case her jeg håper noen kan hjelpe med.

Så plutselig en service som heter Serv-U FTP (Drvrquery32.exe ) som kjører på serveren (win 2000 server m/siste service pack og patcher), i tillegg har jeg som administrator ikke tilgang til mappa C:/inetpub, og som om ikke det var nok, får jeg ikke kjørt nyeste Norton Antivirus som er installert på maskinen. Reinstallasjon av Norton funker heller ikke.

I eventlogg'en ser jeg at Norton Realtime.. ikke får startet.

Det som er sikkert er at ingen andre enn meg har fysisk tilgang på denne maskinen, og jeg vet at jeg ikke har installert Serv-U FTP, får å si det slik.

Mistenker selvfølgelig noe muffens her, men er usikker på hva det er..

Håper noen har noen tips!!

mvh

Trond, Oslo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket eventloggen da? Og du har vel skrudd på logging av alle logon events og privelige usage? Har du sjekket hvilke kontoer de forskjellige servicene kjører under? Prøv å bytte med en annen konto. Prøvd å ta ownership på inetpub ? event. prøv xcacls.exe fra resource kit for å resette eierskap på filer.

Lenke til kommentar

da fikk jeg tatt tilbake rettigheter til inetpub-mappa, takk for tipset!

Men jeg har ingen idè om hvorfor Norton nekter å kjøre, og hvor Serv-U kommer fra.

Er det noen virus som er kjent for å gjøre dette, eller?

Trond

Lenke til kommentar

Aner ikke, men hvilken feilmld får du når du prøver å starte NAV da? Stør det noe i eventloggen under applications log kanskje?

Men uansett, stor fordel å sette opp audit policy på servere, det står faktisk en del gode guider til dette hos MS. Da hadde det vært enkelt å finne ut hva som hadde skjedd.

Lenke til kommentar

hahhhahahhahahah har du blitt r00ta? nei å nei.

SERV-U prøv å sjekk i registret om du finner den under oppstart. (msconfig,regedit)

og når du sier at AntiV ik vil starte betyr det at noen har startet en av/fw killer. som leter etter antivirus/firewall prosessor hvert 5 millisekund og dreper dem. Men du kan kanskje og fjerne killeren fra startupen.

når det hjelper rettigheter på en mappe i C:/ som het inetPUB. Pub betyr at noen bruker maskinen din til å lagre filer. Forresten du har vel ikke en kjapp linje? for da kan du være 100% sikker på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...