Gå til innhold

Hvorfor vil "alle" kvitte seg med AMD 280/280X kort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk innser at bitcoin mining ikke er profitabelt med slike kort :)

 

Alle springer for å selge! Hvem trenger 3-4 slike til gaming?

 

Bitcoin miners vil alltid prøve å utnytte kortet så mye som mulig til vanskelighetsgraden blir for høy. Deretter vil de selge kortet for å dekke deler av kostnadene de har hatt med å bygge riggen.

 

280x er så vitt jeg vet den mest populære consumer gpu'n til mining.

Lenke til kommentar

Så kan det jo også tenkes en del kjøper R9 280 til gaming og innser at det blir kanskje i minste laget, så bytter de med GTX 780 TI eller R9 290x.

 

Hvem har sagt at R9 280x ikke funger til Crossfire?

Men selger de flere en 1-2 er det størst sansynlig bitcoin mining.

Lenke til kommentar

Så kan det jo også tenkes en del kjøper R9 280 til gaming og innser at det blir kanskje i minste laget, så bytter de med GTX 780 TI eller R9 290x.

 

Hvem har sagt at R9 280x ikke funger til Crossfire?

Men selger de flere en 1-2 er det størst sansynlig bitcoin mining.

Jeg vet ikke hvem som har sagt at 280x ikke fungerer til crossfire. Hvor har du det fra?

 

Uansett, nvidia kort brukes ikke til mining.

Folk som miner er også de samme folkene som selger når vanskelighetsgraden blir stor.

Det er derfor rimelig å konkludere med at dette er grunnen til at bruktmarkede har mer amd enn nvidia.

 

For å være ærlig så tror jeg at de fleste som kjøper et 280x ikke synes at dette er for svakt og oppgraderer til 780ti eller 290x... Dette er super high end/entusiast kort. 280/280x er mer budsjettvennlige og vil alltid ha et mye større salgsvolum. Det er en grunn til at 270x og gtx 760 er de to mest selgende grafikkortene på markedet. I tillegg fungerer de til stort sett alt på high/ultra 1080p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...