Gå til innhold

Få drømmekroppen!

Gjest medlem-321076

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-321076

Hallo! Jeg er x år og har lyst til og trene ordentlig og bli ordentlig "fit". Jeg vil si jeg er ganske så naturlig sterk og er ganske "stor" til og være x år. jeg veier ca. 68 kilo og er 180 cm.

Jeg vil trene hardt og spise riktig og få drømmekroppen men vet ikke hva jeg burde trene, hvor ofte? hva slags øvelser(evt noe jeg også kan gjøre hjemme) hva burde jeg spise? Hva burde jeg gjøre? Hva burde jeg spise? Jeg har også tilgang til treningsstudio. 

Hilsen x :)

Endret av medlem-321076
Anonymisert innlegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

knebøy

benkpress

markløft / roing (annenhver gang)

militærpress

chin ups

Gjør det der annenhver dag så er det gull. 4 sett med 6 repetisjoner passer til alle øvelser bortsett fra at det kan bli mye i markløft hvis du løfter tungt.

Spis (nesten) hva du vil så lenge du går opp i vekt i passelig tempo. Det er ikke så mye mer komplisert enn dette, good luck.

Lenke til kommentar

Hallo! Jeg er 15 år og har lyst til og trene ordentlig og bli ordentlig "fit". Jeg vil si jeg er ganske så naturlig sterk og er ganske "stor" til og være 15 år. jeg veier ca. 68 kilo og er 180 cm.

Jeg vil trene hardt og spise riktig og få drømmekroppen men vet ikke hva jeg burde trene, hvor ofte? hva slags øvelser(evt noe jeg også kan gjøre hjemme) hva burde jeg spise? Hva burde jeg gjøre? Hva burde jeg spise? Jeg har også tilgang til treningsstudio.

Hilsen Joakim :)

Les deg opp på Mark Rippetoes "Starting Strength" eller Jim Wendlers "5-3-1". Disse to programmene går mye ut på det samme, og det er i grunnen det samme hvilket du velger. Når det gjelder mat er det to ting som gjelder: Spis som faen, og få i deg nok proteiner!

Baseøvelser som knebøy, markløft, benkpress, og skulderpress i få repetisjoner kombinert med masse mat full av proteiner kommer til å gjøre deg både stor og sterk! Verre er det ikke, selv om man kan gjøre det så avansert man vil :)

Ett godt tips er å få noen (med peiling) til å lære deg øvelsene skikkelig. Det vil sikre deg både mest milig resultat og minst mulig skaderisiko. I tillegg til nevnte øvelser vil jeg også anbefale olympiske løft (rykk og støt), men disse krever skikkelig opplæring for å utføres skikkelig.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...