Gå til innhold

Fisking i elv

Anbefalte innlegg

Hei, hvordan er reglene for fisking i elv? En kjenning av meg vil begynne å fiske laks/ørret i elv et eller annet sted i Vestfold men har ikke noe lisens for det. Jeg prøvde å søke litt og fant ut fiskeravgiften på kr 240, er det da alt man skal betale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, hvordan er reglene for fisking i elv? En kjenning av meg vil begynne å fiske laks/ørret i elv et eller annet sted i Vestfold men har ikke noe lisens for det. Jeg prøvde å søke litt og fant ut fiskeravgiften på kr 240, er det da alt man skal betale?

Jepp, for å fiske anadrome laksefisker (laks, sjøørret og sjørøye) i elv må du betale fiskeravgiften.

http://fiskeravgift.miljodirektoratet.no/

Lenke til kommentar

Takk for svar :) så da skal man kjøpe fiskekort for den aktuelle elva(i dette tillfellet logan) og betale fiskeravgiften. Jeg skal gå og søke litt om logan elva. Hvis dere vet hva det koster å fiske der så si ifra :) Finner den ikke... kanskje han sa feil navn på elva

Endret av Kestutik
Lenke til kommentar

TS. Skal du søke på "nettet", for å hjelpe din kammerat, så må du være sikker på navnet. Sikkert greit med fylke og kommune også. Det selges mye fiskekort på www.inatur.no Finner du det ikke der, kan det hende en må kjøpe fiskekortet lokalt.

Jeg er ikke fisker, men ferskvann og elver på øversiden av eks. demning, så er det trolig kun fiskekort som trengs. Da kan en fiske alt, bl.a. vanlig ørret, røye, harr, m.m.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...