AnonymDiskusjon Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Hvorfor lyver dere? For å fremstå som mer interessante? For å få oppmerksomhet? Annet? I videoen jeg linker til nedenfor, har vi et lite klipp fra sjakkstudioet til VG TV, der Monica Machlik, som for øvrig etter mitt syn er en ganske så arrogant og eplekjekk jente, ut i fra hva jeg har sett av hun i forbindelse med sjakk på VG TV, åpenbart lyver om en meget spesiell fortelling. Både Hans Olav og Geir blir noe satt ut og det er tydelig at de to skjønner tegningen her. Programleder Mads må jo bare "spille med", men det ser ut til at også han tar litt ironisk på det hele. Løgneren, Monica, ser ut til å bli pinlig berørt av de andres reaksjoner og det virker som om hun bare blir mer og mer ukomfortabel der hun sitter. Underholdende klipp for øvrig. http://www.vgtv.no/#!/video/83256/machlik-forteller-om-doedsfall-under-et-sjakkparti Jeg kjenner til flere sånne som drar frem ville historier og åpenbare løgner av annet slag, av en eller annen grunn. Hva tenker dere om slikt? Anonymous poster hash: c1867...994 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2014 TS her. Og ja, historien som blir fortalt i klippet er ikke sann, men direkte urealistisk. Dette er åpenbart. Prøv for eksempel å søk opp historien på ulike måter ved bruk av Google, og det er ikke tegn til noe stoff rundt denne syke hendelsen. Dette var riktignok litt avsporing, men klippet i seg selv vil jeg si er god underholdning. Morer meg på andres bekostning, når de så åpenbart og lett gjennomskuelig velger å dra en løgn. Anonymous poster hash: c1867...994 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Det finnes mange historier som du ikke finner ved hjelp av google. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Ja, det var helt åpenbart at hun løy her uten at vi vet helt hvorfor. Men det kan jo komme av at hun hadde hørt om en som hadde dødd under sjakk uten å egentlig vite hvorfor og når hun ble spurt hvorfor fikk hun panikk og gikk for det som virket mest logisk for henne, altså fremfor slag eller annet som ble nevnt etterpå. Men om hun eller andre lyver om slike hendelser med intensjon tror jeg helt ærlig de bare "hvordan vil de reagere til" og kommer med det, har også vært borti et par slike i livet, men jeg pleier å si ifra at de tar feil om jeg er sikker på dette hvor de som oftest innrømmer at de tok "feil", ellers ender de opp med å kverulere til vi får søkt det opp på internett. Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Hvorfor lyver dere? For å fremstå som mer interessante? For å få oppmerksomhet? Annet? I videoen jeg linker til nedenfor, har vi et lite klipp fra sjakkstudioet til VG TV, der Monica Machlik, som for øvrig etter mitt syn er en ganske så arrogant og eplekjekk jente, ut i fra hva jeg har sett av hun i forbindelse med sjakk på VG TV, åpenbart lyver om en meget spesiell fortelling. Både Hans Olav og Geir blir noe satt ut og det er tydelig at de to skjønner tegningen her. Programleder Mads må jo bare "spille med", men det ser ut til at også han tar litt ironisk på det hele. Løgneren, Monica, ser ut til å bli pinlig berørt av de andres reaksjoner og det virker som om hun bare blir mer og mer ukomfortabel der hun sitter. Underholdende klipp for øvrig.http://www.vgtv.no/#!/video/83256/machlik-forteller-om-doedsfall-under-et-sjakkparti Jeg kjenner til flere sånne som drar frem ville historier og åpenbare løgner av annet slag, av en eller annen grunn. Hva tenker dere om slikt?Anonymous poster hash: c1867...994 "Dere som lyver, hvorfor lyver dere?" Tenker du på lysløgnere da eller? For alle lyver jo, selv du. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Tror dere ikke hun hadde hørt denne historien ett sted og gått fem på? Og så når hun forteller den høyt så hører hun plutselig hvor tåpelig den er, og blir pinlig berørt. Men da er det for sent. Denne historien er jo så ekstrem at jeg kan ikke tenke meg at det er mulig å finne den på på direkten. 3 Lenke til kommentar
emwa Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Tror det ofte kan utarte seg hos mennesker som er ensomme, har et lite sosialt nettverk, og dermed ikke deltar på mange begivenheter. Kanskje er det et ønske om å fremstå mer vellykket? Deltar man på få ting, er det ofte lite å komme med under en samtale, og den andre parten vil føre samtalen. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 (endret) Btw, som Lahlum sier så dør folk at hjerteinnfarkt når de spiller sjakk (også). Det er nok heller det som har skjedd, så har vedkommende ramlet med kongen i øyet etter at han var død. Denne historien er ikke noe mindre utrolig: Gikk i søvnet utfor hotellbalkongen: http://www.telegraph.co.uk/news/1525025/Chess-champion-may-have-been-sleepwalking-when-she-fell-to-her-death-from-hotel-balcony.html Og denne: Abe Turner (1924-1962) - stabbed 9 times in the back by a fellow employee at the Chess Review office (http://www.geocities.com/siliconvalley/lab/7378/death.htm) Og denne: "In 1485, Pedro Arbues (1441-1485), Dominican member of the Inquisition, ordered victims of persecutions to stand in as figures in a game of living chess. The game was played by two blind monks. Each time the captured piece was taken, the person representing that piece was put to death." (http://www.chessmaniac.com/index.php/2012/06/14/deaths-of-chess-players/) Nymotens elektriske biler: "On May 15, 1901, Johannes von Minckwitz (1843-1901) committed suicide by stepping in front of an electric car near Biebrich, Germany. He lost both arms and died May 20, 1901." (samme kilde som over) Endret 9. juni 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 (endret) Hvorfor lyver dere? For å fremstå som mer interessante? For å få oppmerksomhet? Annet? I videoen jeg linker til nedenfor, har vi et lite klipp fra sjakkstudioet til VG TV, der Monica Machlik, som for øvrig etter mitt syn er en ganske så arrogant og eplekjekk jente, ut i fra hva jeg har sett av hun i forbindelse med sjakk på VG TV, åpenbart lyver om en meget spesiell fortelling. Både Hans Olav og Geir blir noe satt ut og det er tydelig at de to skjønner tegningen her. Programleder Mads må jo bare "spille med", men det ser ut til at også han tar litt ironisk på det hele. Løgneren, Monica, ser ut til å bli pinlig berørt av de andres reaksjoner og det virker som om hun bare blir mer og mer ukomfortabel der hun sitter. Underholdende klipp for øvrig. http://www.vgtv.no/#!/video/83256/machlik-forteller-om-doedsfall-under-et-sjakkparti Jeg kjenner til flere sånne som drar frem ville historier og åpenbare løgner av annet slag, av en eller annen grunn. Hva tenker dere om slikt? Anonymous poster hash: c1867...994 Huff, føler ubehag ved slike pinlige situasjoner. Synes det bare er vondt å se på, det så veldig pinlig ut, måtte snu hode litt fra sjermen ... får en følelse av "stakkar jente" liksom... Skjønner ikke at du klarer å more deg :O Endret 12. juni 2014 av Prospect 1 Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Psykopater lyver hele tiden. De er notoriske løgnere. De lyver hele tiden for å manipulere verden. Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Tror dere ikke hun hadde hørt denne historien ett sted og gått fem på? Og så når hun forteller den høyt så hører hun plutselig hvor tåpelig den er, og blir pinlig berørt. Men da er det for sent. Denne historien er jo så ekstrem at jeg kan ikke tenke meg at det er mulig å finne den på på direkten. Enig i dette her. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Har en kamerat som lyver hele tiden. Som oftest er det unnskyldninger for noe, men jeg kan ikke ta han på det for jeg har jo ingen bevis. Selv hater jeg å lyve, da skal det være en veldig god grunn. Om jeg fucker opp, så er jeg den første til å innrømme det og jeg føler meg skikkelig dårlig om jeg lyver. Det kan f.eks. være for å dekke opp for noen jeg vet ikke trenger mere problemer. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Tror dere ikke hun hadde hørt denne historien ett sted og gått fem på? Nå så jeg et nytt klipp med henne, og hun fremsto ikke så smart da heller. Samtalen går inn på sjakkens dronning, Judit Polgar. Sitat: Det er egentlig tre søstre, og de er ungarske alle sammen. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Tror dere ikke hun hadde hørt denne historien ett sted og gått fem på? Nå så jeg et nytt klipp med henne, og hun fremsto ikke så smart da heller. Samtalen går inn på sjakkens dronning, Judit Polgar. Sitat: Det er egentlig tre søstre, og de er ungarske alle sammen. Link? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Hva er poenget med å starte en tråd om noe en 16 år gammel jente lirer av seg på direkten, for å henge henne ut som "løgner"? Og hvorfor gjøre det anonymt? Er ikke TS komfortabel med sitt eget innlegg siden hun/han ikke kan sette sitt brukernavn på spørsmålet? Forøvrig er det en gammel vandrehistorie, jeg har hørt den selv i min ungdom. Det gjør henne i beste fall troskyldig, ikke til en løgner. Det tilgir jeg gjerne en jente på alder med mitt eldste barnebarn. Folks grunner til å lyve er like mange som det finnes løgner. Den patologiske løgner er unntaket, ikke regelen, og denne unge damen er neppe en av dem. Hun vil nok bare delta i samtalen, og griper til en historie hun har hørt. Og hører selv hvor usannsynlig den tross alt er, når man ser nærmere på den. Geir Endret 13. juni 2014 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Jeg visste ikke at hun bare var 16, trodde nærmere 20. Da får hun være unnskyldt. Link? http://www.vgtv.no/#!/video/83655/her-er-sjakkens-rosablogger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå