Hobodevil Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1400366&su=23189557-4301-44FC-80BB-8B46F02E6142 Her er den alt eg lurer på er om alle deler passer og om da e kansje noke eg ska kutte ned på fordi akorat no så sitter eg på ein asus gaming laptop som ladaren ikkje funker og har ikkje tid til og lage noe lang post kan man si vis eg har lagd denne i feil plass evt eller noe slikt bare si ifra Takk på forhånd Lenke til kommentar
Hobodevil Skrevet 9. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2014 Og det er ikkje sjerm der eller mus eller headsett fordi det har eg allerede Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Ville heller tatt i5 4670K og et 780/290. Enn I7 4770K og 770 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Noen små forandringer kan du gjøre for å spare en del kroner uten å miste noe ytelse. Kabinettet: Dyrt, anbefaler deg å kikke på Fractal Design Define R4 Black Pearl Så har du plutselig spart 400kr. Skjermkortet? Hva er tanken med dette? DU får et skjermkrot som yter MYE bedre til samme pris, men viss du vil ha 770, så går du for dette: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX Der har du igjen spart 1000kr uten å miste noe ytelse. Ang PSU, så har du valgt en god psu her, men den begynner å dra på årene, så hvorfor ikke gå for noe av det nyeste? Som gir deg like god ytelse og stabilitet til en litt billigere peng. Cooler Master V850 200kr spart der også uten ytelsetap. Så totalt har du spart 1600kr uten å miste noe ytelse eller kvalitet. Disse pengene kan du spare, eller gå for en større SSD, HDD eller bedre skjermkort Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Følg rådene til Sveibuen. Og så kan du i tillegg bytte ut HK for et med Z97 brikke og en i5-4690 (som Christian_BT foreslår). Men denne er kun om du ikke vil overklokke. Om du tenker på noe slikt vil det være bedre og vente på 4690K, eller kjøpe en i5-4670K brikke. Da sparer du nye 750,- som du heller kan bruke på andre ting. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Skjermkortet? Hva er tanken med dette? DU får et skjermkrot som yter MYE bedre til samme pris, men viss du vil ha 770, så går du for dette: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX Der har du igjen spart 1000kr uten å miste noe ytelse. Ikke helt riktig det du sier der. Du kan tømme 2 GB GDDR5 i enkelte spill. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Jau, men igjen så er 770 rett å slett for dårlig når du komme opp så høyt minnebruk. Lenke til kommentar
Hobodevil Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 Vell takk for alle tips folkens alt det ska eg tenke på oh evt bytte ut noen av tingo dere nevner kansje får lønn nå omm ikkje så lenge so. Men da bare ein siste ting som eg ikkje har fått svar på passer alle delene alså kunne eg søtte opp alt på den listo og hatt ei brukbar pc ? Og eg kommer sinnert til og legge ein ny liste ut seinare vis eg bytter ut noen ting Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Alt vil passe i listen din. Bare ekstremt dyrt... Når du kan få samme ytelsen til 1600kr mindre. Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Vell takk for alle tips folkens alt det ska eg tenke på oh evt bytte ut noen av tingo dere nevner kansje får lønn nå omm ikkje så lenge so. Men da bare ein siste ting som eg ikkje har fått svar på passer alle delene alså kunne eg søtte opp alt på den listo og hatt ei brukbar pc ? Og eg kommer sinnert til og legge ein ny liste ut seinare vis eg bytter ut noen ting Kort fortalt så er svaret ja, det vil de. Men det er jo ikke nødvendig å bruke mer penger en nødvendig på delene. Om du følger rådene til Sveibuen, Christian_BT og meg, så vil du få en utmerket gamingPC som holder til det meste. edit: snipet av Sveibuen. er ofte det i det siste..... Endret 10. juni 2014 av bytrollet Lenke til kommentar
Hobodevil Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 Alt vil passe i listen din. Bare ekstremt dyrt... Når du kan få samme ytelsen til 1600kr mindre. Det e defor eg sikkert kommer til og bytte ut noen av tingo som du sier sikkert. Men eg kommer til og opdatere listen og heller komme tilbake her og sjekke om alt er ok igjen og om kansje endo meir som kan bmi kuttast ned på Lenke til kommentar
Hobodevil Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 Vell takk for alle tips folkens alt det ska eg tenke på oh evt bytte ut noen av tingo dere nevner kansje får lønn nå omm ikkje så lenge so. Men da bare ein siste ting som eg ikkje har fått svar på passer alle delene alså kunne eg søtte opp alt på den listo og hatt ei brukbar pc ? Og eg kommer sinnert til og legge ein ny liste ut seinare vis eg bytter ut noen ting Kort fortalt så er svaret ja, det vil de. Men det er jo ikke nødvendig å bruke mer penger en nødvendig på delene. Om du følger rådene til Sveibuen, Christian_BT og meg, så vil du få en utmerket gamingPC som holder til det meste. edit: snipet av Sveibuen. er ofte det i det siste..... Hehe vell takk til alle i alle fall eg kommer sikkert tilbake me ny liste og spør igjen om alt er ok har aldrig bygd pc før så. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Jeg ville tatt med en CPU kjøler. Og så ville jeg byttet ut SSD'n din med 840 EVO, og byttet ut minnebrikkene med 2*4 GB 2400mhz. Resten vil fungere fint, men det er mulig GPU'en er noe dyr ift ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå