tor_erik Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Bare legger merke til maaaaange poster med problemer til disse kortene... Er det slik? Tenker på at det sikkert ikke er veldig mange som har dette kortet siden det er så dyrt. Da blir det enda høyere feil/problem-prosent! Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Bare legger merke til maaaaange poster med problemer til disse kortene... Er det slik? Mitt har aldri hatt noe problemer i hvert fall. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Mye brukerfeil ute å går... også får jo alvorligere problemer mer oppmerksomhet fra folk slik det burde være. Så tror ikke det har noen flere feil enn andre... har bare sett 1 eller 2 problemer som ikke skyldes direkte eller indirekte brukerfeil Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Har ikke inntrykk av det. De problemene som enkelte har er "varme" relaterte feil. Dette kan bety at du har et kabinett med marginal utlufting. Det er nok en kjensgjerning at disse kortene blir varme, derfor mener jeg at man får en liten forsprang med å kjøpe Hercules. Dette på grunn av at de har prioritert dette med kjøling. Men uansett så er alle ATI baserte skjermkort veldig bra, kanskje de aller beste på markedet. De er kanskje ikke så rask, men stabil med bra bildekvalitet. ATI. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 kortene skulle da ikke være noe vanskeligere å bruke en geforce? men, men, greit, jeg gir meg. en stakkar som er misunnelig på 9800 pro-eiere må da finne på et eller annet for å trøste seg selv... hehe... neida, bare kødder. Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Har ikke inntrykk av det. De problemene som enkelte har er "varme" relaterte feil. Dette kan bety at du har et kabinett med marginal utlufting. Det er nok en kjensgjerning at disse kortene blir varme, derfor mener jeg at man får en liten forsprang med å kjøpe Hercules. Dette på grunn av at de har prioritert dette med kjøling. Men uansett så er alle ATI baserte skjermkort veldig bra, kanskje de aller beste på markedet. De er kanskje ikke så rask, men stabil med bra bildekvalitet. ATI. Kanskje ikke så raskt? Ikke noe problemer med mitt. Kjempefornøyd! Lenke til kommentar
radix Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Mye brukerfeil ute å går... også får jo alvorligere problemer mer oppmerksomhet fra folk slik det burde være. Så tror ikke det har noen flere feil enn andre... har bare sett 1 eller 2 problemer som ikke skyldes direkte eller indirekte brukerfeil Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg har heller ikke opplevd noen feil med mitt 9800 pro... Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg har heller aldri hatt noen problemer med mitt Sapphire 9800 Pro kort. Er nok brukerfeil som ofte gjørt at folk ofte skylder på skjermkortet sitt. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Problemet kan vel også ha rot i at folk kjøper veldig billige kort som er basert på Radeon 9800. Sapphire/PowerColor etc. stiller ikke i samme klasse som f.eks. kort fra ABIT eller lignende. Veldig store forskjeller i kort-design, valg av komponenter etc. Kvalitet koster. I tillegg har man selvsagt 95% brukerfeil, og de siste prosentene kan lett linkes til ustabil maskin/OS-konfigurasjon, gamle versjoner av spill etc. En ting man må lære seg er at folk er veldig veldig flinke til å syte og klage og ikke så veldig flinke til å finne løsninger. Desverre. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Har ennå ikke(tilsynelatende) hatt noe problem med mitt 9800P kort. Men jeg må si det er lagt besynderlig mye vekt på options i ATI driverne som skal fikse ustabilitet og kræsj. :o Og hvis noen skylder på "brukerfeil" så kan jeg ikke skjønne at det skal være så veldig mye mer vanskelig å bruke ATI sine kort i forhold til Nvidia sine?? Lenke til kommentar
radix Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Har ennå ikke(tilsynelatende) hatt noe problem med mitt 9800P kort. Men jeg må si det er lagt besynderlig mye vekt på options i ATI driverne som skal fikse ustabilitet og kræsj. :o Og hvis noen skylder på "brukerfeil" så kan jeg ikke skjønne at det skal være så veldig mye mer vanskelig å bruke ATI sine kort i forhold til Nvidia sine?? Ati-brukere skylder på dårlige drivere nV-brukere skylder på buggy spill Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Problemet kan vel også ha rot i at folk kjøper veldig billige kort som er basert på Radeon 9800. Sapphire/PowerColor etc. stiller ikke i samme klasse som f.eks. kort fra ABIT eller lignende. Veldig store forskjeller i kort-design, valg av komponenter etc. Kvalitet koster. Eh, det sitter samme GPU etc. på korta, noen produsenter har til og med sendt ut korta sine med vifter der det står "ATi" på, så den skal du lenger ut på landet med. Hercules er den eneste såvidt jeg vet som har gjort en liten forandring, de har nemlig slengt på noen kjølebrikker på minnebrikkene og utstyrt kortet med fancy og totalt ubrukelige lys. Dessuten så produserer ikke ABIT ATi kort. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 "Eh", hele poenget er jo at det ikke har noe med saken å gjøre om det sitter samme GPU (eller GPU og vifte, mange kjøper disse bundlet fra ATI - ATI har jo tross alt en trengere 3rd-party profil enn nVidia) på kortet - det er resten av kort-designet som ofte forårsaker mye problemer. At ABIT ikke produserer ATI-baserte kort er legitimt dog, jeg tok bare navnet på en kjent produsent ut av luften. (dog; de kommer med ATI-kort nå) Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg har et Powercolor 9800Pro kort. Og jeg har ikke noe problemer med det. Men så skal jeg si at jeg har et kabinett med GOD utlufting også. Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Har også et powercolor 9800pro kort, og det er mer stabilt enn mitt gamle gf3ti200 kort, ingen krasj så langt. Spill som Morrowind krasjet av og til til desktopen uten mere forklaring, det skjer aldri nå (hadde oppdaterte drivere). Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Aldri noen problemer her Sapphire 9800pro Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Har ikke inntrykk av det. De problemene som enkelte har er "varme" relaterte feil. Dette kan bety at du har et kabinett med marginal utlufting. Det er nok en kjensgjerning at disse kortene blir varme, derfor mener jeg at man får en liten forsprang med å kjøpe Hercules. Dette på grunn av at de har prioritert dette med kjøling. Men uansett så er alle ATI baserte skjermkort veldig bra, kanskje de aller beste på markedet. De er kanskje ikke så rask, men stabil med bra bildekvalitet. ATI. Kanskje ikke så raskt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå