arthur_mukk Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 For et par dager siden skrøt jeg av hvor bra xp var her i forumet. Så booter jeg, og vips! det meste (jeg er ikke sikekr på hva) av tcp/ip-filer må ha forsvunnet. Xp sier at alt er i orden med nettverkskortet, tcp/ip er installert og funker - MEN det gjør det ikke. Tiny firewallen forteller om kritisk feil (couldn't fetch tcp/ip stack eller noe) og ipconfig funker ganske enkelt ikke, windows svarer med en melding om at tcp/ip is down, contact support. Aldri sett liknende melding. Jeg har reinstallert nettverkskortet flere ganger, fjernet og reinstallert nettverket, tcp/ip, prøvd det meste av sannsynlige og usannsynlige muligheter - ingenting hjelper. Noen som har en idé, eller må jeg installere hele xp på nytt? (må for øvrig nevne at jeg kan skrive dette fordi jeg tenkte "shit, prøver å installere linux." Kjørte på med mandrake 8.1, har ingen tidligere erfaring med Linux, men fikk da internett til å funke med en gang...Mandrake er vel også av de beste newbie-distribusjonene) Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Hehe, jeg hadde samme problem, har et Netgear FA311 og (hadde) Windows XP prof. Engelsk versjon IPconfig funka ikke.. fikk samme type feilmld. som du fikk. Jeg reinstallerte XP etter mye fix fax, og da funka det plutselig...!? Lenke til kommentar
arthur_mukk Skrevet 18. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2002 Grøss og skrekk, hadde håpet å slippe å installere på nytt. Skjønner bare ikke hva som skjedde, jeg gjorde absolutt ingenting. Kjører firewall og oppdatert antivirusprogram, trodde ikke noe skulle fucke opp...vel, windows er og blir windows :razz: Lenke til kommentar
josh Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 har du en VPN klient eller noen andre programmer som bruker TCP/IP protokollen? hadde akurat samme problemet som du beskriver på en XP PRO maskin med en Extranet klient... Lenke til kommentar
arthur_mukk Skrevet 18. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2002 Blir flau av å si "det vet jeg ikke", men må si det nå. Har så vidt jeg vet aldri lagt inn VPN eller noe som benytter seg av det. Jeg installerte xp, boota opp og der fungerte internett fra upc uten at jeg gjorde det spøtt. I fire mndr, helt til i går :razz: Bruker tiny personal firewall, og ellers bare vanlig shit som ikke skal begynne med sprell (icq, morpheus, opera). Føler meg grønn, men skjønner ikke hva som kan være galt... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 I slike tilfeller er det greit å bruke System Restore... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå