Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tcp/ip forsvunnet fra xp

Anbefalte innlegg

For et par dager siden skrøt jeg av hvor bra xp var her i forumet. Så booter jeg, og vips! det meste (jeg er ikke sikekr på hva) av tcp/ip-filer må ha forsvunnet. Xp sier at alt er i orden med nettverkskortet, tcp/ip er installert og funker - MEN det gjør det ikke. Tiny firewallen forteller om kritisk feil (couldn't fetch tcp/ip stack eller noe) og ipconfig funker ganske enkelt ikke, windows svarer med en melding om at tcp/ip is down, contact support. Aldri sett liknende melding.

Jeg har reinstallert nettverkskortet flere ganger, fjernet og reinstallert nettverket, tcp/ip, prøvd det meste av sannsynlige og usannsynlige muligheter - ingenting hjelper. Noen som har en idé, eller må jeg installere hele xp på nytt?

(må for øvrig nevne at jeg kan skrive dette fordi jeg tenkte "shit, prøver å installere linux." Kjørte på med mandrake 8.1, har ingen tidligere erfaring med Linux, men fikk da internett til å funke med en gang...Mandrake er vel også av de beste newbie-distribusjonene)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir flau av å si "det vet jeg ikke", men må si det nå. Har så vidt jeg vet aldri lagt inn VPN eller noe som benytter seg av det.

Jeg installerte xp, boota opp og der fungerte internett fra upc uten at jeg gjorde det spøtt. I fire mndr, helt til i går :razz:

Bruker tiny personal firewall, og ellers bare vanlig shit som ikke skal begynne med sprell (icq, morpheus, opera).

Føler meg grønn, men skjønner ikke hva som kan være galt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...