sedsberg Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 RD350'n ble plutselig så uggen på lavt turtall. Kjørte hjem og tok en kompresjonstest. 7,5 bar på venstre sylinder og 1,5 bar på høyre. Demonterte og fant dette: Hva kan ha forårsaket dette? Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Ser ut som for høy temperatur. Gikk den magert? Eller noe krøll med oljepumpa, kanskje? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2014 Den har ikke gått magert. Det kan ha vært noe med olja, men høyst usansynlig siden den andre sylinderen er helt fin. Den har heller ikke de typiske varmeskjære-merkene. Kommer uansett til å gå over både forgassere og oljepumpe fullstendig når jeg får den sammen igjen. Satser på at det bare er slitasje siden sykkelen tross alt er 24 år gammel. Etter den ble trimma så går den også veldig lett over rødlinja på turtelleren. Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Det har du rett i. Men hva kommer alle gropene i stempelet av? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2014 Stempelfjørbitene som har føket alle veier og blitt knust mellom topp og stempel. Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Du får studere bruddflatene og se etter mørkere parti, som indikerer gamle sprekker. Hvordan ble sylinderen seende ut da? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2014 Sylinderen ser ikke gal ut. Men er littegranne slitasje mellom eksosporten og toppen. Kommer til å sende begge til borring for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå