Gå til innhold

Reformatert pc, Internett funker ikke

Anbefalte innlegg

Hei! Reformaterte pcen igår, og alt virker fint igjen utenom at Internett ikke virker. Når jeg går inn på "network map" står det "the adapter is not connected ( se bilde).

Når jeg er på device manager og går under "network adapters" er det bare Bluetooth devicen som er der. ( bilde)

Hvilke drivere må jeg installere for å få nettet til å virke, eller er det noe annet spm er problemet? Jeg har en asus n56v

Takk på forhånd

post-227935-0-34844200-1402324338_thumb.jpg

post-227935-0-35671300-1402324386_thumb.jpg

post-227935-0-62552700-1402324440_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå til på annen PC og browse til produkter support sidene til Asus laptoppen.

Velg matchende operativ system.

Så laster du ned alt som er der av drivers til en minnepenn.

Er ikke vanskeligere enn det.

På mottaker PCen så begynner du med å installere chipset drivere.

Så sjekker du (enhetsbehandling osv)

Trenger du mere så er jo wifi og ethernetg sett neste som trengs å installeres for å få denne på nett.

Så tar du det bare videre derfra.

Sjekke i enhetsbehandlig underveis for hver enhets driver.

Ikke glem web cam , spesielle knapper og funksjoner. Disse er nesten alltid individuelle.

Lenke til kommentar

Hei!

Hvis du har ett trådløst usb nettverkskort liggende og ei plate med drivere så kopler du til dette og installerer driverne og så er du på nett og kan laste ned driverne (Som regel går det greit med Windows update)

Lenke til kommentar

Du er ikke sikkert du trenger tenke på chipset drivere. Så fort du får installert nettverkskortet (ja - det er smart å laste ned disse driverene før du formaterer og har på en minnepinne) så vil windows 7 fikse chipsettet for deg. Det er iallfall veldig vanlig. Deretter laster du ned skjermkortdrivere fra nvidia eller AMD alt ettersom hva du har. USB 3 drivere må ofte også lastes ned (Fra hovedkortprodusentens hjemmeside - Asus) fordi W7 ordner ikke dette heller.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...