stasomfaen Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Hei! Kommer inn på byggingeniør til høsten, til tross for at jeg var usikker på om jeg ville det, maskin eller elektro. Kom fram til at bygg er veldig sikkert og økende.. Men.. Jeg er veldig eventyrlysten!! Kan det gi jobber med utenlandsreising innen bygg også sånn ift. Maskin og elektro? Noen som vet noe? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Lurer på det samme! Regner med at som byggingeniør går det eventuelt i synfaring på byggeplassen, osv. Når du sier sikkert, så regner jeg egentlig med at maskiningeniør er en vel så sikker utdanning. Lenke til kommentar
OlavEH Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Hei! Kommer inn på byggingeniør til høsten, til tross for at jeg var usikker på om jeg ville det, maskin eller elektro. Kom fram til at bygg er veldig sikkert og økende.. Men.. Jeg er veldig eventyrlysten!! Kan det gi jobber med utenlandsreising innen bygg også sånn ift. Maskin og elektro? Noen som vet noe? Bygningsingeniører jobber vel stort sett hos entrerenører eller konsulentselskaper. De største selskapene av disse typene i Norge har vel stort sett sin virksomhet her i landet, og har ingen eller relativt liten virksomhet i andre land. Maskiningeniør eller elektroingeniør gir nok betydelig større sjanser. Her kan man jobbe for selskaper som leverer løsninger og produkter til f.eks offshore og maritime næringer og de selskapene er gjerne veldig internasjonale med leveranser over hele verden. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Eg veit ikkje om du som maskin/elektro-ingeniør er overkvalifisert, men alle skip av litt størrelse har bruk for slike fagpersoner om bord, enten det er nasjonalt eller internasjonalt. Byggingeniør er nok ei tryggare og meir allsidig utdanning, men realistisk sett så blir det nok vanskelig å finne ein jobb med meir reising enn at du er utanfor kontoret på synfaring. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Er selv maskiningeniør og min erfaring i ingeniørverdenen er at ingeniørgrein ikke alltid er avgjørende for hva man jobber med. Spørs hvor du søker deg hen etter uttannelse. Gjør det bra på skolen, da får du mer valgmuligheter. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Er selv maskiningeniør og min erfaring i ingeniørverdenen er at ingeniørgrein ikke alltid er avgjørende for hva man jobber med. Spørs hvor du søker deg hen etter uttannelse. Gjør det bra på skolen, da får du mer valgmuligheter. Håper (og tror) dette stemmer. Synes det er vanskelig å bestemme seg, men håper at selv en byggingeniør har litt fleksibilitet. Ser for meg at maskiningeniør er en veldig fleksibel retning da, i langt større grad enn byggingeniør. Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Vet en av de store konsulentselskapene jobber/jobbet med en bro i Chile (Mener det var Norconsult, men jeg kan ta feil her), samt at Statkraft jobber med vannkraftprosjekter i Afrika, så noen reisemuligheter er det i hvert fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå