superman.dan Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Hei, Har fått et problem hvor maskinen min restarter seg selv - dette skjer alt i fra noen minutter etter jeg har kommet meg inn på desktopen eller etter noen timer. Det hele startet etter jeg installerte Diablo 3: ROS. Jeg har vært inne på Diablo 3 sine forum og har sett at mangen har det samme problemet med at Diablo restarter pcen til folk.. Jeg endte ihvertfall med å reboote alle harddiskene mine, og installerte windows på ny i håp at det ville fikse problemet. Jeg har nå kun installert Windows 7 pro + alle oppdateringer og diverse drivere til maskinen samt steam + noen spill. Maskinen fortsetter å restarte seg selv, og jeg begynner å frykte at skjermkortet/hovedkortet/strømforsyningen begynner å ta kvelden... Har noen noe idé om hva som kan være feil? Pcen er: Gainward GeForce GTX 680 2GB Intel® Core i7-2600K CPU @ 3.40GHz 3.70GHz Corsair Cpu-Cooler (vet ikke modellen) Windows 7 pro Asus DGX lydkort Gigabyte P67A-D3-B3 Hovedkort TX750M strømforsyning Setter stor pris på all hjelp:) Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Får du såkalt Bluescreen? Lenke til kommentar
superman.dan Skrevet 9. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2014 Ja, har fått det kanskje 2 av 15 restarter. Men normalt blir bare skjermen helt svart og høres ut som at viftene går på turbomode før den til slutt restarter seg selv. Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Anbefaler er skikkelig støvrens......trykkluft på boks eller noe og blås rent allt av vifter osv. Sørg også for god sirkulasjon rundt vifteåpningene på kabinettet. Sier sette fordi jeg tenker for høye temperaturer ett eller annet sted. Iallefall et av de enkleste stedene å begynne å feilsøke ved sånne symptomer Anbefaler er skikkelig støvrens......trykkluft på boks eller noe og blås rent allt av vifter osv. Sørg også for god sirkulasjon rundt vifteåpningene på kabinettet. Sier sette fordi jeg tenker for høye temperaturer ett eller annet sted. Iallefall et av de enkleste stedene å begynne å feilsøke ved sånne symptomer Lenke til kommentar
superman.dan Skrevet 9. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2014 Takk for tipset, skal starte med det og komme tilbake med en oppdatering. Forresten, usikker på om dette er relevant eller ikke. Men etter jeg hadde flerne restarter på rappen, så ville ikke maskinen slå seg på til slutt. Dvs at det var strøm på maskinen bare at det hørtes ut som den ikke fikk "nok" størm og fikk ingen bilde på skjermen. Dette klarte jeg å fikse ved å dra inn og ut skjermkortet.. Som sagt, vet ikke om dette har noen sammenheng. Lenke til kommentar
superman.dan Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 Har støvrenset maskinen. Den fungerte fint i en dag, så plutselig restartet den seg selv igjen og fikk samme problemet hvor jeg måtte dra inn og ut skjermkortet fordi jeg ikke fikk noe signal lengre.. Vil dette si at skjermkortet mitt synger på siste verset?:/ Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Jeg opplever samme problem med Guidlwars 2 til tider. Maskinen går rett ned uten forvarsel. Men det skal skje kun når spillet kjører, restarter den når du ikke spiller Diablo? Lenke til kommentar
superman.dan Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 Nei, det gjorde ikke det i starten. Men etter flerne forsøk med Diablo og restarter, virket det som at problemet gikk videre og maskinen startet å restarte seg selv på ulike plasser og tider. Men etter jeg tok å formaterte og installerte Windows på nytt, så restarter maskinen seg mye sjeldnere nå enn før. Men Diablo gir fortsatt restart - alt i fra noen min til noen timer. Restarter din maskin kun når du spiller GW2? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Ja, det er spillet som kommuniserer feil med skjermkortdriveren eller minnet tror jeg. Ellers er maskinen dønn stabil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå