Gå til innhold

Hvorfor er amerikanske politmenn feite?

NeEeO

Anbefalte innlegg

Pleier å se amerikanske politimenn med svære mager og dårlig fysisk form på nyhetene. En skulle lure på hvordan de klarer å bevege seg og om de klare å løpe... Har de ikke tilsvarede fysiske tester som i Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du drive å bli skutt på hele tiden så er det jo en fordel å være litt tykk. Burde egentlig være et krav. Synes det var litt rart at de ikke hadde kjønnsdiskriminerende opptakskrav som i Norge, eller vent litt, nei det var jo ganske fornuftig det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal du drive å bli skutt på hele tiden så er det jo en fordel å være litt tykk. Burde egentlig være et krav. Synes det var litt rart at de ikke hadde kjønnsdiskriminerende opptakskrav som i Norge, eller vent litt, nei det var jo ganske fornuftig det.

Faktisk så er det helt motsatt, da det jo er mye lettere å treffe noe som er stort, og dessuten er det mye vanskeligere å reparere skuddsår dersom det er mye fett.

Lenke til kommentar

De har fysiske opptakskrav. Er usikker på om de har en felles skole eller om det er flere, men fant en liste over fysiske krav på en politiskole i USA.

http://continue.weber.edu/policeacademy/physical-fitness-requirements/

Det er ikke rart amerikanske politifolk ofte er feite. De fysiske kravene er fullstendig oppnåelige for en halvtrent tjukkas.

Sant nok. Men var for å svare på om det var fysiske krav :-p

Lenke til kommentar

Faktisk så er det helt motsatt, da det jo er mye lettere å treffe noe som er stort, og dessuten er det mye vanskeligere å reparere skuddsår dersom det er mye fett.

Jeg bare sitter og troller jeg var ikke særriøs, men du virker ha peiling har du noen studie som viser at det faktisk er slik du sier, at feite folk kommer dårligere ut av en skuddveksling, jeg prøvde å google selv men fant ikke noe

Lenke til kommentar

I USA så er det heller ikkje politiutdanning slik som i Norge, der følger dei meir systemet med kursing og interopplæring. Politisjefen er også ei folkevalgt stilling, så får du mest stemmer så får du politimyndigheit uavhengig av øvrige kvalifikasjonar.

Og som nemt så er det nok slik som i Norge at ein har opptakskrav, men at vidare trening er på eige ansvar.

Lenke til kommentar

Jeg bare sitter og troller jeg var ikke særriøs, men du virker ha peiling har du noen studie som viser at det faktisk er slik du sier, at feite folk kommer dårligere ut av en skuddveksling, jeg prøvde å google selv men fant ikke noe

Det er nå verdt å nevne at over 90% av politifolkene i USA aldri vil fyre av pistolen sin i løpet av politikarrieren deres. Ut ifra dette kan man konkludere med at sjansene for å bli skutt i løpet av sin karriere er minimale.

Endret av Copernicus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...