Gå til innhold

ATI Radeon 9600XT vs. 9800 Pro

Edru

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du noen begrunnelse av hvorfor 9800pro slår 9600XT? Feks. har 9800pro directx 9 støtte?

Begge to har Dx9 støtte.9600XT er det samme som 9600pro med høyre klokkefrekvenser og sikkert noen nye features :shrug: Så 9800pro er den beste.Ta en Her Og les ulike reviews av 9800pro/XT og 9600XT og da ser du at 9800pro er best :wink:

Lenke til kommentar

God morgen Edru!

Hvis jeg ikke mistolker deg noe helt inn i hiet mitt så prøver faktisk du å si at Rv9800pro ikke har Dx9 støtte?

Vel da skal jeg oppklare et par ting.

Fra Rv9500 så har Ati kortene støtte for Dx9 i hardware.

Hvis du ikke tror meg så kan du se her eller lese et hav av anmeldelser hvor produktspesifikasjonene er oppgitt grundig.

Når det gjelder topic så er det vel ganske klart at Rv9800pro slår Rv9600XT overlegent. Hva ville forresten vitsen være å kjøpe et fullblods 9800pro nå, når du om ikke lang tid kan kjøpe et 9600XT for halvparten som yter mer. Det ville være som å gi bort en hel produktserie.

Som de ovenfor nevnte så er bare XT klokket innenfor rimelighetens rammer. Og de rammene setter Ati. Husker ikke hvor meget hvert av kortene blir klokket i %, men det er ikke så utrolig mye. Selfølgelig vil 9600XT slå de andre 9600-kortene, men ikke på nært hold 9800pro, om ikke 9800non-pro. Men akkurat det vil vel tiden vise.

(Beklager hvis du føler at jeg "mobber" deg her Edru, men hvis du gjør litt research så ser du selv at du bommet litt her. Men lykke til neste gang)

EDIT: Nok en gang kom jeg for sent. Huff. Må lære meg å oppdatere litt oftere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...