aSADAS' Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg har tenkt å lage en database der jeg vill ha orden på filmene mine. En liste der alle filmene står oppført. Dermed har jeg lyst å ha et script som kopler formen på siden til databasen. Når jeg skriver i formen skal det legges inn i databasen. Noen som har en ide til hvordan dette kan gjøres? Lenke til kommentar
jrz Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 <? #koble til databasen $user = "n00b"; $pass = "l33t"; $db = "foo"; $link = mysql_connect( "www.foo.bar", $user, $pass ); if ( ! $link ) die( "Couldn't connect to MySQL" ); mysql_select_db( $db, $link ) or die ( "Couldn't open $db: ".mysql_error() ); #HER KJØRES QUERY $query = "insert into table( l33t ) values ( '" . $_POST["foo"] . "' )"; mysql_query($query); echo "ok"; ?> <html> <head> <title>Insert piss</title> <link rel="STYLESHEET" type="text/css" href="../css.css" /> </head> <body> <form enctype="multipart/form-data" action="<?php print($_SERVER["PHP_SELF"]); ?>" method="post"> Overskrift<br> <input type="text" name="foo"><br> <input type="submit" value="legg til" name="submit"> </form> Ikke sikkert det virker. Det er sent Det kan lønne seg å lese kapittel 3 i mysql tutorial på mysql.com og lese om mysql_query på php.net Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Det er en enkel ombygging av pollscriptet jeg lagde for noen andre her tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå