Taalest Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 # Samba config file created using Fredrik's Brain # from 10.0.0.7 (10.0.0.7) # Date: 2003/10/05 20:39:31 # Global parameters [global] workgroup = FRYD netbios name = Taarn filserver server string = %h server (Samba %v) encrypt passwords = Yes [homes] comment = Home Directories create mask = 0700 directory mask = 0700 browseable = No read only = No [allmenn] comment = Filhenting browseable = No read only = No path = /home/allmenn/ [everyone] public = Yes browseable = Yes read only = Yes path = /home/allmenn/everyone ------------------------------------------------------------------------------------ Jeg har noen problemer med smb.conf filen min i samba. Jeg finner filserveren når jeg trykker meg inn på Workgroupen Fryd som den ligger i. Jeg har prøvd å konfigurere den slik at alle kan gå inn på filserveren på [everyone] (bare hente, ikke legge ut) Men dette går altså ikke, når jeg trykker på serveren, kommer det opp et innloggings vindu ( noe som ikke er meningen, alle skal jo kunne gå inn å se og ta filer) og jeg må logge meg på med en vanlig bruker for å komme inn (øverst på innloggingsvinduet står det "Connect to Taarn filserver in RYD) Hvor kommer RYD fra? Må jeg/er det mulig å legge til everyone i smbpassword uten passord? Er det noen som kan se utifra den configfilen som jeg har lagt ut, hva som er gale. Jeg prøvde også på å ligge til "mapper" med path, dette vet jeg ikke om er riktig (hvordan vise til en bestemt mappe, slik at jeg kan ha forskjellige katogorier eks. Film, Div osv) Takker for all den hjelp jeg kan få! Taalest 2.8 ghz 1024 ddr osv.... Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Sjekk ut 'security'-settingen i smb.conf. Søk, og du skal finne. Både i forum, man-sider og eksempel-setup-filene som kommer med samba. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Skal vel funke å slenge på: guest ok = yes og evt. kan man f.eks skrive: guest account = kurtroger eller en annen upriviligert konto på systemet ditt Lenke til kommentar
Taalest Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 funket ikke det med guest ok! som sagt når jeg får opp det innloggingsvinduet, så står det Connect to Taarn filserver in RYD vet ikke hvor RYD kommer fra, men vet hellet ikke om det har noen betydning Takk gor hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå