Gå til innhold

Arbeidsrett - årlig avtale om fastlønn

Anbefalte innlegg

Er det mulig å komme opp med korrekt arbeidsavtale som avslutter gjeldende fastlønn på si 400.000kr og øker den til 500.000kr, for så å gå ned igjen til 400.000 etter et år?

Får flere arb. oppgaver og arb. giver mener det er ulovlig at jeg i fasen med flere arb. oppgaver inngår en avtale om økt lønn ?

Jeg er ikke organisert, og har vært ansatt i selskapet i 3 år.

Noen paragrafer som bekrefter det arb. giver forteller meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det kommer til regelverket så vet jeg ikke fasitsvaret.

Men jeg jobber selv med flere arbeidsoppgaver for tiden. Dette er en tidsbestemt avtale som går ut 30. juni. I perioden jeg har jobbet med flere arbeidsoppgaver, fra mars til nå har jeg hatt individuell lønn som har vært ganske mye høyere enn vanlig (typ 250.000 kr mer i året).

Denne avtalen er forhandlet frem av fagforeningen i forbindelse med enkeltpersoner som i denne perioden har flere arbeidsoppgaver og andre arbeidstider enn normalt.

Så kan hende fagforeningen din, som du ikke er medlem i, er nødt til å godkjenne de nye betingelsene dine før du kan få mer lønn.

Når det gjelder hvor "ulovlig" det er, så vil jeg tro at dette handler mer om internt arbeidsreglement og tariffavtaler enn det handler om norsk lovgivning, da jeg ikke vil tro at norsk lov forbyr deg å jobbe med høyere lønn over en begrenset periode. Men jeg vet ikke sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...