steinrawr Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Hei dere. Det står ikke vannvittig mye om kjøreutstyr her. Og det jeg lurer på er hva dere bruker? Spesielt nå på sommeren, på kortere turer og i sommervarmen. Selv kjører jeg med Biltemas kjøredress. Bare i svart.. Denne blir ekstremt varm om sommeren, selv uten innerdressen. Har et par skikkelige MC-støvler som jeg ikke husker navnet på, men de egner seg stort sett bare til kjøring, og jeg velger ofte et par gode skinnsko jeg har til kjøring når jeg skal gå noe sted etterpå. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Akkurat når det kommer til personlig sikkerhetsutstyr er jeg ikke fan av å handle fra en billigkjede, slik som biltema. Jeg vil ihvertfall være på den sikre siden om jeg først skulle velte at klæra ikke slites i filler, og en kjøredress til 800,- gir meg ikke akkurat følelsen av kvalitet. Valget mitt endte på Hansker, kjørejakke og -bukse fra spidi da dette, av det utstyret en lokal forhandler hadde inne, var det som virket mest fornuftig totaltsett. Ellers husker jeg ikke merket på hjelmen og skoa nå i farta. Jeg har ikke fått prøvd dette i glohet sommervarme, men det at jeg har vært i overkant kald uten innerdressen får ihvertfall meg til å øyne et lite håp om at det ikke blir så alt for varmt om sommeren. Ellers så har jeg jo tynn genser og bukse fra Scott som jeg brukte når jeg kjørte ATV-Cross, og med tanke på at man har en litt mer aktiv kjørestilt i cross og jeg fortsatt hold meg kjølig så tror jeg det fort kan bli overflødig. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Liker å kjøre med typiske crosshansker. De gir overlegen følelse, men redusert beskyttelse. Har prøvd Biltema sine, som er helt ok. Har prøvd Fox Dirtpaw, som var litt ubehagelige. Og jeg har kjørt med Lindstrands Dolomit, som jeg synes er helt fantastiske. De er litt dyre, bare. De går for omtrent 450,-Har ikke hatt noen skikkelig jakke enda, fordi jeg har ikke klart å finne noe jeg liker. Men i dag kom jeg over denne; Course Full Kevlar Hoodie. Lurer på om jeg skal prøve meg på den, ihvertfall for sommerhalvåret.Inntil jeg gikk på ræva her forleden, så kjørte jeg med Force Kevlar-bukser. De er ganske billige, og du får hva du betaler for. De kommer med kevlar på utsatte steder, dvs. i rumpa, på siden av lårene og foran på knærne. De kommer også med uttakbare puter for hofta/lårene og knærne. De var veldig behagelige å gå, og kjøre i, men kanskje litt varme for daglig bruk om sommeren. Ellers var borrelåsen på lommene utrolig dårlige. Etter en måned eller to, så holdt de ikke lengre. Det førte til at jeg mistet min høyt elskede lommelykt.Fox Comp 5 Shorty bruker jeg vanligvis, men mindre jeg skal gå mye; da tar jeg bare turstøvler på meg istedet, og dytter lissene nedi støvlene så de ikke skal huke tak i noe. Disse Fox-støvlene har 3 spenner, hvor den øverste er borrelås. De har nesten ingen gripeevne lengre, etter ca 1 år med kjøring. Når man går med dem, eller tipper foten oppover, så legger man en del press på den øverste spennen, så de har nå en tendens til å komme opp. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Jo mer sikkerhet man ønsker jo midre komfort får man som regel, så det blir en balansegang. Noen prioriterer komfortm nes andre prioriterer sikkerheten. Du har sikkert også sett de som kjører rundt i kortarma og shorts. man kan like godt kjøre helt naken... Det viktigste for MEG er vertfall at jeg kan kjøre motorsykkel over lengre strektninger hvor jeg kan oppleve noen timer med regn uten at jeg blir våt. Jeg kjøpte meg vertfall bukse og jakke i serien Klim Latitude. mange skryter dette settet opp i skyene og flere har sagt at dette er 100% vanntett. Har selv kjørt litt i regnvær og den holdt vertfall tett den lilel stunden jeg kjørte. Mange luftemuligheter og mye lommeplass. Det er innebygget ryggskinne (som kan tas ut) etc. Betalte litt i underkant av 10.000,- for dette settet. Støvlene jeg har er av typen TCX Miles og er av skinn. Disse skal også være vanntette, noe de også later til å være. Disse kostet ca. 2.000,-. Jeg har også et par Alpinestars Goretex hansker til rundt 2.000,- som er veldig bra. Det aller viktigste er uansett hjelmen, og her ville jeg ikke spare penger. Det hjelper lite hvor flott kroppen er når hode er borte, så jeg kjøpte meg vertfall en Schuberth C3 pro. Husker ikke helt pris, men var vel nesten 6-lapper for denne. man får også dyrere utstyr enn dette, men føler jeg har lagt meg på et greit nivå. Å kjøpe kjøredress på Biltema er jeg svært skeptisk til. har ikke noe grunnlag for å mene at dette er dårlige saker, men all erfaring tillsier at Biltema tenker kvantitet og ikke kvalitet. Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Kjører selv med så godt som full Lindstrands bekledning og sier som de over, ikke spar penger på kjøp av klær, godt utstyr kan redde livet ditt framfor dårlig utstyrSuper deilig og ha på, vind og vanntett, uttakbart for og ventilasjons åpninger. Og når dere skal kjøpe nye klær engang anbefaler jeg dere å handle hos http://www.biker-shop.no/ De har super service samt gode priser. Jakka jeg bruker er en slik http://www.biker-shop.no/mc/tekstiljakker/unisex/lindstrands-gobi Veldig behagelig jakke, gode beskyttere og helt grei vekt på den. Buksa jeg bruker er en slik http://www.biker-shop.no/mc/tekstilbukser/unisex/lindstrands-taal Egentlig samme som jakken, behegelig, gode beskyttere, godt med ventilasjon om man ønsker og fin vekt.Også en fin fordel at man kan koble den sammen med jakka. Støvlene jeg bruker er disse http://www.biker-shop.no/mc/kjorestovler/tcx-explorer-evo-gtx Gode og varme, vanntette, lette å få både av og på og godt med beskyttelse rundt ankler og på oversiden. Og sist men ikke minst så er det hjelmen http://www.biker-shop.no/mc/hjelmer/helhjelm/agv-skyline-mono Super hjelm med gode muligheter for å legge inn intercom, integret solvisir, lav vekt og meget behagelig med masse forskjellige muligheter for lufting. Har også et par Lindstrands hansker som jeg er super fornøyd med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå