KatrinaS Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 (endret) .. Endret 19. september 2015 av BananLaks Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Å vente til neste helg så du har mer penger. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 8. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2014 Å vente til neste helg så du har mer penger. Begynner i jobb i uka etter, så da blir ikke penger noe problem. Du svarte ikke på hva jeg spurte om. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Er ikke det letteste å faktisk sjekke hva drikken koster på stedene? "lokal-øl" på tapp er ofte billig. Det er ingen standardpriser på drikke på byen i Norge. Den samme ølen kan på ett sted koste 40, mens på et annet sted 120. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 veit ikke helt hva som er billigst der du bor, men øl er som regel på topp listen. Drinker som smaker brus koster fra 90 til 140 kroner her hvert fall. Selv ville jeg aldri ha brukt penger på byen da man fint bruker opp mot 2000 kroner for å komme i form, å ta seg noen drinker før man stikker ut kan spare deg nok penger til en svenske tur og nok til å kjøpe røyk og drikke resten av mnd. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 8. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2014 Bor i oslo. Blir jo kjøp i butikk som vi tar med da. Svensketur har vi dessverre ikke mulighet til. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Kalinka på polet ? Er vell noe av det billigste du får tak i Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Bor i oslo. Blir jo kjøp i butikk som vi tar med da. Svensketur har vi dessverre ikke mulighet til. Du vet at medbrakt ikke kan drikkes på steder med skjenkebevilgning? Hvis du skal handle på butikken, kan du jo lete opp noe billig øl ala, "grans bare øl" eller "krone-øl" osv. hvis du syns det smaker dritt, kjøp sprite og bland ut med en del sprite per 3. del øl. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 (endret) Blande ut øl med sprite? Er du sprøyte gal? Da kjøper du heller sprit og brus. Kjøp enten, vin eller øl (eller rusbrus). Eller så kan du kjøpe en flaske sprit og noe å blande med. Personlig synes jeg rom er greit dersom man skal ha noe som kan blandes med mye forskjellig. F.eks Bacardi (vanlig, ikke noe med frukstsmak) eller Havana Club. Er du under 20, kjøp kalinka eller noe sånt. Endret 8. juni 2014 av Buddy Dacote Lenke til kommentar
killzoner Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Du kan jo kjøpe vikingfjord med smak hvis du er under 20, ellers så er jo Borg et billig øl alternativ. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Blande ut øl med sprite? Er du sprøyte gal? Da kjøper du heller sprit og brus. Kjøp enten, vin eller øl (eller rusbrus). Eller så kan du kjøpe en flaske sprit og noe å blande med. Personlig synes jeg rom er greit dersom man skal ha noe som kan blandes med mye forskjellig. F.eks Bacardi (vanlig, ikke noe med frukstsmak) eller Havana Club. Er du under 20, kjøp kalinka eller noe sånt. Jeg burde presisert at det funker med pilsnere, og at det er en ekstremt effektiv måte å lære seg å drikke øl, ikke for å bli veldig full. Bland med sprite, mindre og mindre for hver gang. Hvis du bare vil bli full, drikk som de over sier: sprit og brus i mengder. vanskeligere å kontrollere alkoholinntaket med sprit dog. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Om ein ikkje er på budsjett så kan ein blande pils og rusbrus med sitronsmak, då blir alkoholstyrken omtrent lik. Mange plasser i verden blir dette servert som "dameøl". Ellers så må du kjøpe noke som du har råd til og som du synes smaker greit. Det er litt knapt med tid, men du kan rekke å sette eit vinsett som du kan få ferfig før lørdagskvelden. Heimelaga vin er nik av det billegaste du får til. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 (endret) Ganske vanlig å blande ut øl og brus rundt i Europa. Jeg fikk bakoversveis når jeg så at nesten alle blanda Cola og øl 50/50 i Tyskland når jeg besøkte et vennepar der. For meg var det en utenkelig combo, men for dem var det bare noe vanlig å drikke, fikk til ogmed kjøpt det ferdigblanda på bokser i kiosker. Endret 9. juni 2014 av Bytex Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 9. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2014 Tenker å kjøpe en 6-pack med øl eller cider, da noe annet ikke blir like lett å få tak i/dyrt. Hva bør jeg kjøpe da som har grei smak og som ikke koster så mye da, og hvor mye Evt? Har ikke vært på så mange fester før, og bare vært lettere brisen. Har dere noen tips til festen? Er heller ikke så veldig sosial og litt sjenert av meg, men det blir nok lettere med litt alkohol. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Cider er dyrt i forhold til hvor mye alkohol du får. Tuborg blir sett på som billig øl, men jeg synes ikke det smaker så godt. Se gjerne på Hansa Pilsner eller Hansa Fatøl. Eventuelt Frydenlund hvis du vil ha godt øl. Det er bare å ta en titt i butikken, og se hvor mye det koster. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Det er vanskelig å gi gode råd så lenge vi ikkje veit kva du liker, men å kjøpe inn f.eks. pærecider burde være safe. Når det gjeld mengde så vil det være avhengig av om du har stor eller liten muskelmasse, kor lenge du skal drikke, og kor full du vil bli. En 6-pack burde være eit greit utgangspunkt, sjølv om du posjonerer det utover så vil du kunne holde deg brisen heile kvelden, og dersom du drikk det fort så blir du full (ei lita stund) Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 9. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2014 Cider er dyrt i forhold til hvor mye alkohol du får. Tuborg blir sett på som billig øl, men jeg synes ikke det smaker så godt. Se gjerne på Hansa Pilsner eller Hansa Fatøl. Eventuelt Frydenlund hvis du vil ha godt øl. Det er bare å ta en titt i butikken, og se hvor mye det koster.vet at cider er dyrt. Har drukket det en del før, men har lyst til å drikke øl isteden. Smakte for et par år tilbake, men det var ikke noe særlig, men har lyst til å venne meg til å drikke det. Hva koster en six pack med de forskjellige? Vet at tuborg har grei pris og det jeg vurderte. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 9. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2014 Det er vanskelig å gi gode råd så lenge vi ikkje veit kva du liker, men å kjøpe inn f.eks. pærecider burde være safe. Når det gjeld mengde så vil det være avhengig av om du har stor eller liten muskelmasse, kor lenge du skal drikke, og kor full du vil bli. En 6-pack burde være eit greit utgangspunkt, sjølv om du posjonerer det utover så vil du kunne holde deg brisen heile kvelden, og dersom du drikk det fort så blir du full (ei lita stund) det er cirka fra 6-7 til 12-1, ute. Tenkte cider først, men det er jo en del dyrere. Veier forøvrig 65 kilo, gutt. Lite muskelmasse da jeg ikke trener. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Då burde du bli greit full på 3 liter med øl eller cider. Sidan du er litt usikker på kva du liker så vil eg anbefale at du går på polet. Ei heilflaske med 20% sprit er ca tilsvarande mengde alkohol. På polet får du også kjøpt ein del billege kvitviner som inneheld mykje alkohol. Om du googler litt så finner du nok ei oversikt over kva som gir mest alkohol for penga. Enkelte billege kvitviner gir faktisk meir alkohol for penga enn butikkøl Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 9. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2014 Då burde du bli greit full på 3 liter med øl eller cider. Sidan du er litt usikker på kva du liker så vil eg anbefale at du går på polet. Ei heilflaske med 20% sprit er ca tilsvarande mengde alkohol. På polet får du også kjøpt ein del billege kvitviner som inneheld mykje alkohol. Om du googler litt så finner du nok ei oversikt over kva som gir mest alkohol for penga. Enkelte billege kvitviner gir faktisk meir alkohol for penga enn butikkøl hva mener du med greit full? Tror jeg går for 6l øl/cider, så slipper jeg å lete lenge etter en vin. Så kan jeg eller vurdere det til neste gang. Men hva koster en six pack av de forskjellige? Og hvis jeg drikker det jevnt over 6 timer, hvordan vil det være? Eller ville hvordan ville du fordelt det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå