Gå til innhold

Anbefal meg en god 32" spill-tv

Anbefalte innlegg

Trenger forslag til en god 32" spill-tv, spesielt med tanke på etterslep og bildekvalitet. Har prøvd å gjøre søk på Google, men de tester forsåvidt bare TV-er i størrelsen 42"-60" til dette. Skal ha den i et relativt lite rom, så blir bare sittende et par meter unna skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heller omvendt.

La meg nevne noen grunner til å gå for dataskjerm i stedet for TV:

-Du vet hva du får (tver kan si at de er HD mens de bare er 720p for eksempel)

-mindre latens

-mer å velge mellom

-slipper å betale NRK-lisens

-vesa-feste på noen av dem

-du kaster ikke bort penger på ting som "gode" innebygde høyttalere, smart-tv og smartkort-spor

-kan få bedre bilde enn en tv på 32", 144hz etc, 1440p, 21:9... har med bedre utvalg å gjøre

Lenke til kommentar

Kjøpte den for 4500 kroner... kanskje det er mulig å finne den noen steder fortsatt?

Hvorvidt den er bedre/dårligere en PC-monitorer kan jeg ikke uttale meg om, jeg er i alle fall fornøyd med TV-en min. Bruker den til å koble på Mac-en samt Wii U-en min.

Prøvde å finne en dugelig 32" på Elkjøp i Tromsø først, men de var av merker jeg knapt har hørt om samt at bildet ikke så allverdens ut heller. :p

https://www.komplett.no/lg-32-3d-led-smart-tv-32la660v/791939#!tab:info

Lenke til kommentar

Heller omvendt.

La meg nevne noen grunner til å gå for dataskjerm i stedet for TV:

-Du vet hva du får (tver kan si at de er HD mens de bare er 720p for eksempel)

-mindre latens

-mer å velge mellom

-slipper å betale NRK-lisens

-vesa-feste på noen av dem

-du kaster ikke bort penger på ting som "gode" innebygde høyttalere, smart-tv og smartkort-spor

-kan få bedre bilde enn en tv på 32", 144hz etc, 1440p, 21:9... har med bedre utvalg å gjøre

Høres bra ut. Det største problemet med å sitte for nært en vanlig LCD/LED-tv er mye etterslep og dårlig bildekvalitet. Jeg ser at flere av PC-skjermene har 1-2 ms i etterslep, samt full oppløsning. Må nok noen hakk ned i størrelse, men det får duge.

Lenke til kommentar

Har du bruk for 3D, Smart TV, fake 400hz, MCI som innfører mer latens, Wifi, PVR, "Triple XD Engine" og DVB-T2/C/S2?

Eller har du bruk for god bildekvalitet?

Nå skal det sies at LG-skjermen der har IPS-panel, som jeg skryter veldig av selv, og spiller på selv, selv om det er (stygge-)TN som er "best" for spilling.

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Det åpenbare spørsmålet må vel bli om høyttalerne i TVen skal brukes, og om du har behov for flere innganger og kanskje en fjernkontroll. Om ikke blir jo en monitor er reelt alternativ. Dog, er det noe særlig å hente kronasjemessig når vi snakker 32"?

Lenke til kommentar

Har du bruk for 3D, Smart TV, fake 400hz, MCI som innfører mer latens, Wifi, PVR, "Triple XD Engine" og DVB-T2/C/S2?

Eller har du bruk for god bildekvalitet?

Nå skal det sies at LG-skjermen der har IPS-panel, som jeg skryter veldig av selv, og spiller på selv, selv om det er (stygge-)TN som er "best" for spilling.

Kun bildekvalitet og minst mulig etterslep. Da kan jeg vel like gjerne gå for ditt forslag, men hvordan blir det med lyd i eksterne høytalere? Snakker tross alt om konsoll.

Lenke til kommentar

Kun bildekvalitet og minst mulig etterslep.

Problemet her er at det er litt enten eller. IPS gir best bildekvalitet, TN gir minst etterslep. Personlig velger jeg IPS om jeg har muligheten.

Da kan jeg vel like gjerne gå for ditt forslag, men hvordan blir det med lyd i eksterne høytalere? Snakker tross alt om konsoll.

Spørs helt på forsterkeren din. Er det standard stereo må du nødvendigvis bruke den analoge utgangen på konsollen til lyd. Er det snakk om en surroundreceiver kjører du HDMI gjennom den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...