Troxx Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 ebay er supert, men det er ikke alltid så lett å finne det du leter etter. Jeg skulle hatt et webcam og en ekstern disk ute i garasjen, brenner huset så er dataene trygge i garasjen. Et webcam som overvåkningskamera er og artig. I garasjen har jeg kablet gigabit ethernet, men ikke USB porter .. Trenger derfor et abapter/hub med en eller flere porter i den ene enden og som da kan koples på ethernettkabelen. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Slenger meg på tråden, er av interesse for meg også. Lenke til kommentar
Djn Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 (endret) Noe sånt ? (USB over Ethernet gir deg interessante søkeresultater.) Det sagt - jeg hadde montert en billig PC (en avlagt laptop eller noe) der ute, plugget kameraet og disken i den, og så sendt backups over nettverket i stedet. Endret 8. juni 2014 av Djn Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 (endret) Sånn en du mener? http://www.ebay.com/itm/4-port-Networking-USB-2-0-Server-print-server-Network-USB-Share-HUB-USB-Over-IP-/181378048943?pt=US_Print_Servers&hash=item2a3af963af Her er også en (ikke ebay da..) http://www.startech.com/Networking-IO/USB-PS2/4-Port-USB-over-IP-Network-Hub-Adapter-USB-Ethernet-Device-Server~USB4000IP Endret 8. juni 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 (endret) Hadde det ikke vært bedre å koblet disk og kamera rett på nettverket...? Disk med gigabit ethernet (hastighet!) eller en liten NAS. Kamera som du kan sjekk online hvor som helst. Endret 8. juni 2014 av Mr D Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 8. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2014 Djn: Nei den løsningen virker ikke. Kyrre: Ja, der er vi sterkt inne på noe.. men for å få litt fart på sakene hadde gbit + usb3 gjort susen. Mr D: Jo det er jo en mulighet, men ikke så fleksibelt og ganske mye dyrere.. Følger opp Kyrre's "lead" .. :-) Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Mer en nok hastighet til å overføre bilde fra et webcam iallfall ... Og ifm overføring av data kan du vel sette opp automatisk sikkerhetskopi på nattestid eller noe Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Mitt forslag er nok litt dyrere, men det er da mer fleksibelt enn de opprinnelige ønskene..? Bortsett fra at kameraet er et overvåkingskamera og ikke kan brukes som webkamera. Hva slags fleksibiltet mangler? Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 8. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2014 Mr D: skal jeg ha din løsning må jeg til med en minisvitch... og har fortsatt ingen usb porter til å kople til andre lure usb ting.. Ellers er deling på nett veldig greit, har ikke problemer med det.En ting .. Kunne ønske meg fjernkontrollering av garasjeporten som jo ofte er oppe om natta siden den blir glemt. Det er bare snakk om f.eks å utnytte en lampe (på usb dings) AV/PÅ .. så er det i boks.. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Fant du ut noe som funket bra? Jeg trenger selv en forlengning av USB over gigabitnettverk, og jeg har hørt en del si at Clas Ohlsons versjon ikke er stabil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå