Gå til innhold

Navn som ikke er klikkbart på Facebook

Anbefalte innlegg

Er en bekjent av meg som har postet et innlegg i en gruppe jeg har laget, men navnet er helt grått, går ikke an å klikke på navnet til vedkommende, så får heller ikke sendt venneforespørsel. Søker jeg opp vedkommende på facebook finner jeg henne ikke i det hele tatt. Fikk derimot se innlegget hun har skrevet i gruppa, og flere andre i gruppa har fått kommentert på det, men hos meg får jeg verken opp "like" eller "comment"-knapper. Får ikke sendt privat melding heller, for da får jeg ikke opp navnet hennes. Hva betyr dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skyldes hennes personverninnstillinger. Hun har vel registrert seg som en eller annen form for skjult bruker, og det som skiller på om du får kommentert/like innleggene hennes styres av hvordan Facebook tolker ditt forhold til henne. Er du venn av en venn? Kan det tenkes at de andre i gruppa enten er venn med henne, eller at de er venn av en venn av henne? Dette kan gjøre at de er i stand til å kommentere hennes innlegg, mens du som ikke er venn med en venn av henne ikke får gjort det.

Hvis du kjenner noen som kjenner henne vil det være enklest å be henne sende deg en venneforespørsel, dersom du finner dette passende. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Jeg har vært borti et lignende problem. Oppdaget en gang at noen hadde brukt en av mine e-postadresser til å registrere seg på Facebook. Jeg byttet passordet, logget inn og tok en kikk på vennelisten. Der var det 7-8 ukjente navn, og 1 navn som var helt grået ut og som ikke var mulig å klikke på. Dermed fikk jeg ikke fjernet vedkommende som venn. Navnet forsvant etter hvert fra lista, men jeg stiller meg likevel undrende til om denne personen fortsatt er der. Når noen deaktiverer brukerkontoen sin, kan man fortsatt søke dem opp på vennelista si og fjerne dem som venn. Hva har skjedd i dette tilfellet? Skulle gjerne kontaktet Facebook om dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...