Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Sjansen for meg å komme opp i muntlig?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Til tirsdag skal det trekkes muntlig eksamen for vg2 i mitt fylke. Det sies at sjansen er rundt 20% blandt alle elever i vg2 i fylket, altså en av fem.

Jeg går salg, service og sikkerhet og kan bare komme opp i engelsk, samfunnsfag og norsk. Jeg hadde ikke muntlig eksamen i første og har aldri hatt skriftelig. Vi har en lærer som mener dette vil gi en mye større sjanse for å komme opp. I tillegg har ikke min linje vært oppe i muntlig på flere år og de mener det må sprekke snart.

Er da min sjanse for å komme opp over 20%?

Er ikke verdens undergang men kjekt å vite på forhånd så jeg vet hvor jeg legger foventningene :)

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh, vil det si at man evt. har en vektet trekning ?

For hvis det er en ren trekning, da ER det tilfeldig - mens hvis det skal være vektet (eller på annen måte avhengig av tidligere års resultater), da KAN det ikke være en ren trekning!

Lenke til kommentar

Det er nok en viss vekting, ja, men dette kan variere fra skole til skole. Og det kan være tilfeldig selv om det er en vektet trekning..

Skal man kverulere litt, kan det argumenteres for at hvorvidt du kommer opp eller ikke allerede er bestemt, men ikke kjent, så sannsynligheten er enten 0 eller 1, men da skal man være sær..

Lenke til kommentar

Hei :)

Til tirsdag skal det trekkes muntlig eksamen for vg2 i mitt fylke. Det sies at sjansen er rundt 20% blandt alle elever i vg2 i fylket, altså en av fem.

Jeg går salg, service og sikkerhet og kan bare komme opp i engelsk, samfunnsfag og norsk. Jeg hadde ikke muntlig eksamen i første og har aldri hatt skriftelig. Vi har en lærer som mener dette vil gi en mye større sjanse for å komme opp. I tillegg har ikke min linje vært oppe i muntlig på flere år og de mener det må sprekke snart.

Er da min sjanse for å komme opp over 20%?

Er ikke verdens undergang men kjekt å vite på forhånd så jeg vet hvor jeg legger foventningene :)

Takk

Har reglene endret seg de siste årene? Da jeg gikk på VGS var det slik at det var en liten sjanse for å komme opp til eksamen i første klasse, så hadde man enten muntlig eller skriftlig i andre, så hadde man norsk skriftelig 2x, 1x tilfeldig skriftelig eksamen og 1x muntlig eksamen.

Nå er det slik at man ikke nødvendigvis kommer opp til eksamen i det hele tatt? Snodige greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...