AnoMeg Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 (endret) Hei. Ettersom Google og leting på universitetets nettsider ikke har gitt meg så mye svar prøver jeg her. Jeg lurer egentlig bare på om man har noen rettigheter som masterstudent når man har mottatt veiledning som ikke holdt mål. Hadde muntlig eksamen nylig og alt som sensorene kritiserte var ting som jeg har kranglet men veileder om. Jeg har valgt å følge hans råd, det burde jeg ikke gjort. Sensorene spurte stadig hvorfor jeg hadde gjort A når jeg burde gjort B og så videre, og jeg prøvde å si at jeg ville gjøre B, men ikke "fikk lov". Veileder sa ting som "du trenger ikke høre på meg, men gjør du ting på din måte vil du få en dårlig karakter". Så var det jo egentlig motsatt. Angrer på at jeg ikke sa klart fra om dette på muntlig, men var så utrolig nervøs. Veileder satt i rommet, og jeg turde liksom ikke rette pekefingeren mot ham. Synes det er veldig leit at jeg blir "straffet" for å ha hørt på en veileder. Misforstå meg rett, jeg tviler ikke på at han kan faget sitt og er kunnskapsrik, men det jeg fikk kritikk for, som jeg var var uenig med ham om, var ting som angikk form og metode, ikke faktaopplysninger. Regner med jeg må godta karakteren og gå videre, det står jo i kontrakten at veileder ikke kan holdes ansvarlig, men ville nå høre her for sikkerhets skyld. Det er jo ganske fælt at han kan si "gjør dette, ellers får du dårlig karakter!" og så får det ingen konsekvenser for ham når han tar feil? Ikke bare et punkt han bommet på, heller, det virket nesten som om sensorene bare listet opp det vi hadde vært uenige om... Minst 4 ting. Alt jeg hadde jobbet selvstendig med, fikk jeg skryt for. Godt å få sagt det hvertfall ;-) er litt lei meg etter den eksamenen... Sorry for skrivefeil, sitter med mobilen her. Endret 8. juni 2014 av AnoMeg Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Hva er det du ønsker å oppnå? Å få annullert eksamen? Lenke til kommentar
AnoMeg Skrevet 8. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2014 Vet ikke. Ny vurdering av noe slag? Hadde jo vært ideelt å få levere på nytt med endringer (selv om det hadde tatt mye tid å få det til) men det er det vel ikke håp om... Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Det kommer an på eksamensforskriften ved ditt universitet (og eventuelt fakultet/institutt). Hvilket universitet sorterer du under? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Loven gir ikke rett til å klage over en muntlig vurdering (se universitets- og høyskoleloven § 5-3 femte ledd). UiB gir ikke sine studenter større rettigheter enn loven gir. UiB lar deg imidlertid levere en masteroppgave på nytt én gang, se studieforskriften ved UiB § 6-8 nummer 4 (men merk at fakultetet kan gi utfyllende regler, og det kan være gitt særregler for det enkelte fakultet). Lenke til kommentar
AnoMeg Skrevet 8. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2014 Tusen takk for info. Må visst snakke med noen på fakultetet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå