Gå til innhold

hvordan synes dere fordelingen mellom idé mann og programerer skal være?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Si at jeg har en veldig bra app idé.

Ser du har fått mange svar som ikke gir prosjektet ditt en sjanse, dessverre er det stor sjanse for at det stemmer. Men det er også prosjekt som lykkes, og ditt kan jo tilhøre den kategorien.

Om et prosjekt lykkes er det i nesten alle tilfeller ikke fordi noen hadde en så utrolig god ide - men det at de hadde folk som kunne gjennom føre den, at de klarte å markedsføre den og gjerne av timingen var riktig så de traff et behov i markedet.

En idè har nesten ingen verdi - og det er utrolig mange som sikkert har gode ideer man kunne gjort seg til millinærer på om de bare ble gjennomført riktig

Takk igjen for svar men hvor mange av dere her inne hadde klart å lage en app?

Svaret er trolig ganske mange. Men enkelte har mer erfaring og ville gjort det fortere enn andre. Det spørs også helt på hvor avansert appen er. Endret av etse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Send meg gjerne ideen din på PM TS for en vurdering av om den er god.

Programmere appen kan jeg ikke, men nysjerrig på ideen.

He he? nysgjerrig ja... det er jeg også på mye,men? det blir jo kanskje litt dumt.
Lenke til kommentar

Ønsker ikke på noen måte å mistenkeliggjøre Evelen! som kan være verdens mest pålitelige person for alt jeg vet, men å dele ideen med ukjente ville jeg ikke gjort.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Nå skal jeg dele tre idéer som er supre. Så kan du dele din etterpå, ettersom ingen da vil velge den fremfor mine supre idéer. ;)

- Reklame/infoskjerm-system. Man registrerer seg for et visst antall skjermer i måneden og stiller selv inn utseende og innhold over nettet. For å vise infoskjermen setter man bare en pc til en nettadressen de får oppgitt og kobler den til en TV.

Nøkler til suksess:

* Behov i markedet, bransjen er i startgropen

* Selvbetjening gir lave kostnader

* Månedspris gir forutsigbart penger inn

- En side á la experienceproject.com på norsk, med tillat vokseninnhold.

Nøkler til suksess:

* Unik side i norge

* Tilpasset lokalt marked

* Velutprøvd og fungerende konsept

- Beskjedside, for lag, foreninger, utdanning, jobb, etc. Man registrer seg i en gruppe med kontaktinfo, gjerne flere typer (epost, sms, facebook, twitter(?))

Så kan gruppeleder (eller medlemmer, avhengig av innstillinger) sende ut beskjeder. Fordelen vs. epost er at man får beskjed på flere måter (spes. kombinasjon av sms og epost).

Tjenesten er gratis for gruppeleder. Inntjening kommer av smser, som kan koste f.eks. 4 kroner å motta.

- Nytt marked

- Raske beskjeder i en hektisk hverdag er i tiden, og beskjedene må nå frem til alle

- Gratis å begynne med, lokker nye brukere

- Systemet er helautomatisk med selvbetjening

Lenke til kommentar

Jeg skal komme med et par grunner til at dette ikke er gode ideer.

- Reklame/infoskjerm-system:

Reklameskjerm firmaer finnes allerede, om disse tilbyr selvbetjening vet jeg ikke.

http://www.giraffmedia.no/wp-content/uploads/2013/06/Mediepresentasjon-Giraff-Media-Priser-og-Plasseringer-2013.pdf#

Uansett, denne lille selvbetjeningsløsingen tror jeg ikke gjør det store og det vil føre til seg flere problemer: tilpasning, kunder som ikke kan reklamedesign vil finne noen andre, dessuten trengs det mange skjermer på gode lokasjoner, hardware koster penger, strøm koster penger og ikke minst koster gode lokasjoner mye penger, derfor trenger du ikke bare en programmerer, du trenger også en god investor.

Ingen vil akseptere å måtte betale for å motta sms-er, ideen er ikke ny, dette blir bare å kopiere en annen tjeneste.

Selv har jeg en ide som ikke krever noen investeringer foruten programmering og kanskje en server med en enkel database. Konseptet fungerer baserer seg på å benytte api fra facebook til å implementere innhold i appen, appen fungerer godt fra bruker 1 og er ikke avhengig av en stor brukermasse for at tjenesten skal fungere optimalt.

Det finnes ingen løsninger tilsvarende den jeg skisserer, men det finnes løsninger på andre platformer (sms f.eks) som gjør det samme, men som innhenter nødvendig informasjon fra langt mindre oppdaterte kilder fremfor å benytte kilden hvor så og si alt av dataen er tilgjengelig fra før av. dataen jeg er ute etter må presenteres umiddelbart for å i det heletatt være av interesse.

Det er det jeg kan si, hva ideen går ut på holder jeg tett intill videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal komme med et par grunner til at dette ikke er gode ideer.

- Reklame/infoskjerm-system:

Reklameskjerm firmaer finnes allerede, om disse tilbyr selvbetjening vet jeg ikke.

http://www.giraffmedia.no/wp-content/uploads/2013/06/Mediepresentasjon-Giraff-Media-Priser-og-Plasseringer-2013.pdf#

Uansett, denne lille selvbetjeningsløsingen tror jeg ikke gjør det store og det vil føre til seg flere problemer: tilpasning, kunder som ikke kan reklamedesign vil finne noen andre, dessuten trengs det mange skjermer på gode lokasjoner, hardware koster penger, strøm koster penger og ikke minst koster gode lokasjoner mye penger, derfor trenger du ikke bare en programmerer, du trenger også en god investor.

Ingen vil akseptere å måtte betale for å motta sms-er, ideen er ikke ny, dette blir bare å kopiere en annen tjeneste.

Selv har jeg en ide som ikke krever noen investeringer foruten programmering og kanskje en server med en enkel database. Konseptet fungerer baserer seg på å benytte api fra facebook til å implementere innhold i appen, appen fungerer godt fra bruker 1 og er ikke avhengig av en stor brukermasse for at tjenesten skal fungere optimalt.

Det finnes ingen løsninger tilsvarende den jeg skisserer, men det finnes løsninger på andre platformer (sms f.eks) som gjør det samme, men som innhenter nødvendig informasjon fra langt mindre oppdaterte kilder fremfor å benytte kilden hvor så og si alt av dataen er tilgjengelig fra før av. dataen jeg er ute etter må presenteres umiddelbart for å i det heletatt være av interesse.

Det er det jeg kan si, hva ideen går ut på holder jeg tett intill videre.

Må si meg helt enig? virket litt gammelt og oppbrukt, som det blir skrevet ingen betaler 4kr for en sms. Min også mye enklere appellerer til nesten alle der ute.?
Lenke til kommentar

Du blander sammen to idéer her nå.

Jeg betaler 4 kroner for en sms som jeg får fra banken når konto blir under x kroner. Folk betaler, bare det er nyttig nok.

Min også mye enklere appellerer til nesten alle der ute.

Spytt ut, da, pokerfjes. Det finnes vel knapt noe enklere konsept enn e-post-liste med mulighet for sms og andre kontaktmetoder, så nå lurer jeg på hvor enkelt koseptet ditt er.
Lenke til kommentar

[qub name=Tåkelur" post="21712539" timestamp="1402321354]

Du blander sammen to idéer her nå.

Jeg betaler 4 kroner for en sms som jeg får fra banken når konto blir under x kroner. Folk betaler, bare det er nyttig nok.

Min også mye enklere appellerer til nesten alle der ute.
Spytt ut, da, pokerfjes. Det finnes vel knapt noe enklere konsept enn e-post-liste med mulighet for sms og andre kontaktmetoder, så nå lurer jeg på hvor enkelt koseptet ditt er.

Hei. Jeg kan nok dessverre ikke bare spytte det ut? blir litt for dumt. Men jeg har laget en ny tråd, kanskje den er noe for deg?

Endret av xbahr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...