Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

surfe anonymt - leie film på nettet

Anbefalte innlegg

Hei,

finnes det noen måte man kan surfe anonymt på nettet?

Mange sider har i dag funksjoner som sender surferene videre til de "lokale" sidene - avhengig av hvilket land man kommer fra.

Det jeg trenger er noe som man "skjule" hvilket land jeg kommer fra. Det er ikke så farig med ip adresse osv. for problemet kun det med språket!

Ved å bruke oversettere som oversetteren til altavista.com fungerer det sånn delvis... men på linker som er i javascrpt fungerer det ikke.

Noen som har noen tips og råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ikke noe problem å fikse.

gå inn på "Alternativer for internett", enten via kontrollpanel eller verktøy-menyen i et internett explorer vindu.

Så velger du Språk nederst på den første siden du får opp, og legg til engelsk og flytt den over norsk, evt fjern norsk helt.

Men husk at Norske sider da også kan komme på engelsk, f.eks gulesider gjør det... men det får man leve med :p

edit: Du skjuler ikke da hvilket land du er i, men du ber den vise engelske sider fremfor norske.

Lenke til kommentar
Okay... det fungerte ikke, på den siden i alle fall.

Siden det gjelder er www.cinemanow.com hvor man kan leie filmer som ikke har kommet ut i Norge ennå!

Er det noen som har noen forslag her?

Jeg får i allefall den på engelsk og jeg har bare gjort det jeg skrev i sted.

Jeg har riktignok fjerner Norsk helt fra den listen, men det burde jo ikke ha noe å si.

Lenke til kommentar

Problemet er ikke at siden ikke er på engelsk.

Forskjellen er at brukere fra europa får frem et dårligere utvalg av filmer enn brukere fra USA.

Går man inn på siden fra altavista sin oversetter(siden blir da lastet til en amerikansk server) og henter frem siden kan man leie filmer som DareDevil, Bringing Down The House, Agent Cody Banks og lignende.

Men går man bare inn på adressen kommer det frem filmer som jeg aldri har hørt om.

Siden er uansett på engelsk, men utvalget av filmer er helt forskjellig!

Lenke til kommentar

:shrug:

Men hvordan har du tenkt å leie amerikanske filmer uansett? skal de sende til deg i postordre? så skal du se filmen, og sende den tilbake?
:shrug:

Hvis du kikker på siden ser du at man enten laster den ned på PC'n eller ser den direte på nettet (stream)! Så det er ikke noe som skal sendes! :wink: Det er bare det at det er kjempebillig å leie filmer der ($4) og det er filmer som ikke har kommet på leiefilm i Norge ennå!

Er det ingen som har noen løsning på dette?

Takk for alle svar så langt! :yes:

Lenke til kommentar

Noen som i det hele tatt har testet dette og kan rapportere om kvalitet og hastighet?

NB: Husk at hvis du bestiller fra den amrikanske siden dems må du vel streame fra den amrikanske serveren også :)

Og hvis du virkelig vil ha den på engelsk: www.opera.com :)

Lenke til kommentar
du må sette location under "Regional and Language Options" i kontroll panel.. det er her den henter info fra...

Dette har jeg forsøkt å endre, uten hell.

Noen som i det hele tatt har testet dette og kan rapportere om kvalitet og hastighet?

Siden det er mulig å laste ned filmene til PC'n før man ser de, slipper man å tenke på sream og båndbredde!

Kan det tenkast at serveren ser på IPen din, og tenker geografisk lokasjon ut frå det?

Det er en mulighet, siden hvis jeg f.eks. bruker altavista sin oversetter så kommer det amerikanske utvalget opp. Men problemet er at for å se filmen må man klikke på en knapp, som aktiverer et JavaScrip åpner et popup vindu. Dette vinduet blir da "lastet" fra min maskin, og da får jeg ikke tilgang!

Lenke til kommentar
Heh..så man kan altså i realiteten "kjøpe" filmer som ikke er kommet i Norge enda for $4?

Det er nettopp det som er poenget! Liksom derfor jeg vil få tilgang! Jeg vet ikke hvor lenge man kan spille av filmene, det finnes vel "låser" som gjør at det ikke er mulig å se filmen i mer enn f.eks. 2 dager

Hvordan er kvalitet og størrelse på filene som må lastes ned? Er det utløpstid på filene?

Jeg har sett trailerne til noen av de filmene som er tilgjenglig i europa og den er veldig bra! Gå inn på siden, velg en film og se traileren.

Det er sikkert en eller annen form for utløpstid.

Lenke til kommentar
Det er ikke lov, på noen måte, å importere filmer som ikke har kommet til Norge enda.

La oss snu litt på flisa og si at det ikke er lov å leie ut/selge filmer som ikke har kommet til Europa til folk i Europa. Hvis de allikevel gjør det (grunnet litt kreativitet fra vår side) så tror jeg fokuset fra rett myndighet kommer til å ligge på leverandør, ikke oss som forbruker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...