Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan skal eg få skifta diodene i dashbordet?


Anbefalte innlegg

Ene dioden som lyser blått når langlysene er på, virker ikke lenger. Demonterte hele dritten idag og fikk ut turteller skiven og speedometer skiven og alt det hang på. Har direkte tilgang til diodene men hvordan skifter eg dem? Tar tak og river dem ut?

 

Bildet er ikke mitt, men er helt likt bare at alt dere ser på bildet er løsnet fra selve coveret.

 

MK2Clusterd.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at du kommer til dem fra baksiden av panelet, men jeg vet ikke hvordan det ser ut der. Er du forresten sikker på at det er dioder? Som avo sier er det ikke ofte dioder ryker, og det finnes pærer i den størrelsen som ofte brukes i instrumentpanel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei eg aner ikke om det er dioder, bare gikk ut fra det siden det lignet :p

 

Bakpå så har du ett helt blått kretskort elle hva du nå kaller det. Og tror ikke det kan fjernes fra "diodene" da det er små grå "stifter" som virker å sitte fast på undersiden av "diodene"

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hadde noe lignende disse her som belyste symbolene på en eldre Opel jeg hadde tidligere, da satt det lignende disse pærene her bak symbolet på bryteren. De samme pærene var også plassert rundt speedometeret, temp.måler og tanmåler etc. De var lignende, men ikke identiske de som var i videoen, bare så det er nevnt......

 

Ville hørt med merkeverkstedet som du har fått forslag om tidligere i tråden.

 

Vil tro at det er lyspærer, en diode er som regel loddet fast til et kretskort e.l. Men det er selvfølgelig ikke en fasit, for det finnes mange forskjellige løsninger rundt om fra alle de forskjellige produsenter......

 

Om ikke merkeverkstedet kan hjelpe deg, så kan du helt sikkert finne dette hos en bilopphugger. Mulig du må kjøpe hele instrument panelet fra dem, uten at jeg vet det.

 

Har du forhørt deg på et VW forum e.l. da?

Der er det helt sikkert noen som har erfaring eller har vært borti dette tidligere.

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...