IcedInsanity Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Ene dioden som lyser blått når langlysene er på, virker ikke lenger. Demonterte hele dritten idag og fikk ut turteller skiven og speedometer skiven og alt det hang på. Har direkte tilgang til diodene men hvordan skifter eg dem? Tar tak og river dem ut? Bildet er ikke mitt, men er helt likt bare at alt dere ser på bildet er løsnet fra selve coveret. Lenke til kommentar
avo Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Lysdioder ryker skjelden, så sjekk først med å måle /sette spenning på om den virkelig er gåen. Normalt ligger ikke feilen der. 1 Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Jeg antar at du kommer til dem fra baksiden av panelet, men jeg vet ikke hvordan det ser ut der. Er du forresten sikker på at det er dioder? Som avo sier er det ikke ofte dioder ryker, og det finnes pærer i den størrelsen som ofte brukes i instrumentpanel. 1 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 9. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2014 (endret) Nei eg aner ikke om det er dioder, bare gikk ut fra det siden det lignet Bakpå så har du ett helt blått kretskort elle hva du nå kaller det. Og tror ikke det kan fjernes fra "diodene" da det er små grå "stifter" som virker å sitte fast på undersiden av "diodene" Endret 9. juni 2014 av IcedInsanity Lenke til kommentar
avo Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Hvilken bil der det dette kommer fra ? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 11. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2014 Golf 2. 90 mod. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. november 2014 Forfatter Del Skrevet 23. november 2014 Bumper likesågodt denne tråden. Funnet video som viser hele greia. Men slike dioder, hvor får eg tak i det? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Sikker på at de er dioder? De likner, men jeg tror det er lyspærer. Jeghar ikke sett sånne da jeg jobbet på bensinstasjon, så jeg tror ikke de er helt standard. Jeg foreslår at du stikker innom et merkeverksted for Volkswagen, de må jo ha slike reservedeler. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. november 2014 Forfatter Del Skrevet 23. november 2014 Ja, godt mulig det er lyspærer. Kan ikke si eg har sett noe slikt eg heller.. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 (endret) Hadde noe lignende disse her som belyste symbolene på en eldre Opel jeg hadde tidligere, da satt det lignende disse pærene her bak symbolet på bryteren. De samme pærene var også plassert rundt speedometeret, temp.måler og tanmåler etc. De var lignende, men ikke identiske de som var i videoen, bare så det er nevnt...... Ville hørt med merkeverkstedet som du har fått forslag om tidligere i tråden. Vil tro at det er lyspærer, en diode er som regel loddet fast til et kretskort e.l. Men det er selvfølgelig ikke en fasit, for det finnes mange forskjellige løsninger rundt om fra alle de forskjellige produsenter...... Om ikke merkeverkstedet kan hjelpe deg, så kan du helt sikkert finne dette hos en bilopphugger. Mulig du må kjøpe hele instrument panelet fra dem, uten at jeg vet det. Har du forhørt deg på et VW forum e.l. da? Der er det helt sikkert noen som har erfaring eller har vært borti dette tidligere. Endret 23. november 2014 av fotonisse Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. november 2014 Forfatter Del Skrevet 23. november 2014 Nei, har ikke sjekket på et VW forum, kan kanskje gjøre det. Helt sikkert noen som har vært borti det der. Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Godt utstyrte bensinstasjoner brukte å ha slike pærer før. For det er lyspærer ikke dioder... Sitter samme pærer i f.eks Toyota Carina... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Jeg har jobbet på bensinstasjon, og har aldri sett den typen. Spør hos nærmeste Volkswagen merkeverksted, de må jo ha sånne. Det kan ta lang tid før du finner en bensinstasjon som har sånne. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Den fjærnlys indikatoren der pleier å fungere, men det lyser svakt så man ser det ikke. Kan se antydninger til blåskjær når det er helt mørkt. Dette har jeg hvertfall sett en del ganger. Rens kontakter osv. Se om du får noe mer spenning over pæra. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 27. november 2014 Forfatter Del Skrevet 27. november 2014 Den virket en god stund etter eg kjøpte bilen, men så lyste den plutselig ikke lenger så noe må det være. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Har du ikke spurt hos nærmeste Volkswagen merkeverksted? Det kan hende at andre lurer på det samme. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 3. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2014 Har ikke kommet så langt enda, har tullet med andre ting på bilen i mellomtiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå