Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

kom opp i IT-Muntlig eksamen...trenger hjelp?


Anbefalte innlegg

Hei,

trenger hjelp med prosjektet...

Hvilken av målene passer til webserver (bruker windows server 2008 r2) prosjektet? minst en mål hver..

Kompetansemål
Drift og vedlikehold
Drift og vedlikehold
Mål for opplæringen er at eleven skal kunne
 utarbeide en plan for systeminstallasjoner med programvare, maskinvare og
nettverk og andre kommunikasjonsløsninger som dekker en virksomhets
spesifiserte krav
 skaffe til veie, dokumentere, håndtere og installere planlagt program- og
maskinvare etter utarbeidede planer, uten at det oppstår skade på maskinvaren
 dokumentere sammenhenger mellom funksjoner i et IKT-system
 dokumentere investerings- og driftskostnader for systeminstallasjoner
 planlegge, utføre og dokumentere driftsoppgaver og daglig vedlikehold av en
systeminstallasjon
 vurdere systeminstallasjoner mot krav til tilgjengelighet, informasjonssikkerhet og
helse, miljø og sikkerhet
 aktivisere, vurdere og dokumentere sikkerhetsmekanismer for å forebygge og
varsle forsøk på sikkerhetsbrudd
 bruke sentrale begreper for faget på norsk og engelsk i dokumentasjon og dialog
med fagpersonell.
Bruker- og driftsstøtte
behandle fortrolige opplysninger på en etisk forsvarlig måte innenfor rammene av gjeldende regelverk.
dokumentere hvordan en intern eller ekstern brukerstøttefunksjon er organisert og fungerer
 yte service gjennom brukerstøtte og kommunikasjon med brukere
 yte service gjennom driftsstøtte og kommunikasjon med leverandører og
fagpersonell på norsk og engelsk
 planlegge og gjennomføre enkle kurs i å bruke kontorstøttesystemer og
operativsystemer
 bruke kunnskapsnettverk som en del av kunnskapsutviklingen i en virksomhet
 veilede i bruk av hjelpefunksjoner og kunnskapsbaser
 dokumentere og gjøre tilgjengelige løsninger på problemer
Virksomhetsstøtte
 dokumentere IKT-bruk og vurdere kostnads- og nytteverdien av et IKT-system.
 kartlegge behov for IKT-støtte i en arbeidsprosess og utarbeide en kravdefinisjon
for et IKT-system.
 hente informasjon, gi råd og veilede i forbindelse med planlegging av nye
systemløsninger i en virksomhet
 vurdere nye systemløsninger i en virksomhet i henhold til relevant regelverk og
veiledninger i bruk av IKT som hjelpemiddel
 gjennomføre en undersøkelse av brukertilfredsheten i en virksomhet og vurdere
resultatet mot organiseringen av brukerstøtten og avtalt tjenestekvalitet
 ta i bruk og gi råd om kontorstøttesystemer for effektivisering, forenkling og
automatisering av arbeidsoppgaver
 kartlegge skjulte IKT-kostnader i en virksomhet og foreslå tiltak for å redusere
dem
 gjennomføre og dokumentere en analyse av henvendelser til brukerstøtte for å
avdekke behov for endringer, opplæring og brukerveiledninger

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...