Samir1311 Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Hei, trenger hjelp med prosjektet... Hvilken av målene passer til webserver (bruker windows server 2008 r2) prosjektet? minst en mål hver.. Kompetansemål Drift og vedlikehold Drift og vedlikehold Mål for opplæringen er at eleven skal kunne utarbeide en plan for systeminstallasjoner med programvare, maskinvare og nettverk og andre kommunikasjonsløsninger som dekker en virksomhets spesifiserte krav skaffe til veie, dokumentere, håndtere og installere planlagt program- og maskinvare etter utarbeidede planer, uten at det oppstår skade på maskinvaren dokumentere sammenhenger mellom funksjoner i et IKT-system dokumentere investerings- og driftskostnader for systeminstallasjoner planlegge, utføre og dokumentere driftsoppgaver og daglig vedlikehold av en systeminstallasjon vurdere systeminstallasjoner mot krav til tilgjengelighet, informasjonssikkerhet og helse, miljø og sikkerhet aktivisere, vurdere og dokumentere sikkerhetsmekanismer for å forebygge og varsle forsøk på sikkerhetsbrudd bruke sentrale begreper for faget på norsk og engelsk i dokumentasjon og dialog med fagpersonell. Bruker- og driftsstøtte behandle fortrolige opplysninger på en etisk forsvarlig måte innenfor rammene av gjeldende regelverk. dokumentere hvordan en intern eller ekstern brukerstøttefunksjon er organisert og fungerer yte service gjennom brukerstøtte og kommunikasjon med brukere yte service gjennom driftsstøtte og kommunikasjon med leverandører og fagpersonell på norsk og engelsk planlegge og gjennomføre enkle kurs i å bruke kontorstøttesystemer og operativsystemer bruke kunnskapsnettverk som en del av kunnskapsutviklingen i en virksomhet veilede i bruk av hjelpefunksjoner og kunnskapsbaser dokumentere og gjøre tilgjengelige løsninger på problemer Virksomhetsstøtte dokumentere IKT-bruk og vurdere kostnads- og nytteverdien av et IKT-system. kartlegge behov for IKT-støtte i en arbeidsprosess og utarbeide en kravdefinisjon for et IKT-system. hente informasjon, gi råd og veilede i forbindelse med planlegging av nye systemløsninger i en virksomhet vurdere nye systemløsninger i en virksomhet i henhold til relevant regelverk og veiledninger i bruk av IKT som hjelpemiddel gjennomføre en undersøkelse av brukertilfredsheten i en virksomhet og vurdere resultatet mot organiseringen av brukerstøtten og avtalt tjenestekvalitet ta i bruk og gi råd om kontorstøttesystemer for effektivisering, forenkling og automatisering av arbeidsoppgaver kartlegge skjulte IKT-kostnader i en virksomhet og foreslå tiltak for å redusere dem gjennomføre og dokumentere en analyse av henvendelser til brukerstøtte for å avdekke behov for endringer, opplæring og brukerveiledninger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå