jappadu Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 (endret) Jeg holder på å lære meg C++ og jobber i QT. Hvordan får man programmet ut i en application-fil på mac? Takk på forhånd! Endret 8. juni 2014 av webliz Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Qt er litt gnålete å kompilere på grunn av moc, men qmake eller cmake bør ordne dette for deg. Lenke til kommentar
jappadu Skrevet 8. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2014 Qt er litt gnålete å kompilere på grunn av moc, men qmake eller cmake bør ordne dette for deg. Takk, men litt usikker på hvordan dette gjøres. Søkte litt, men fant ikke helt ut hvordan man får programmet til å bli en application-fil på mac Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 (endret) Vet du hva det å kompilere er? Endret 8. juni 2014 av Lycantrophe Lenke til kommentar
jappadu Skrevet 8. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2014 (endret) Vet du hva det å kompilere er? Ja, er ikke det man utfører hver gang før man ønsker å se programmet i f.eks QT. At det blir til maskinkode. Hvordan får man dette i en .app-fil. Forstår at man må opprette en mappe med Contents..osv, men der stopper det. Er nok en noob innen dette I Java så kompilerer man Java-filene og blir til .classes. Så lager man en jar-fil i terminalen. Så legger man jar-filen i mappestrukturen i applicationen. Hvordan er egentlig prosessen i C++? Endret 8. juni 2014 av webliz Lenke til kommentar
se# Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 (endret) Er nok en noob innen dette Stackoverflow har svar på det meste: http://stackoverflow.com/questions/5280952/how-to-compile-qt-code-in-command-line-on-mac-os Edit: Hvis du er nybegynner innen programmering så har C++ en av de bratteste læringskurvene. Jeg ville startet med noe enklere og heller brukt litt tid på generell programmering med f.eks Java før jeg hoppet på C++ Endret 8. juni 2014 av se# Lenke til kommentar
jappadu Skrevet 8. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2014 Er nok en noob innen dette Stackoverflow har svar på det meste: http://stackoverflow.com/questions/5280952/how-to-compile-qt-code-in-command-line-on-mac-os Edit: Hvis du er nybegynner innen programmering så har C++ en av de bratteste læringskurvene. Jeg ville startet med noe enklere og heller brukt litt tid på generell programmering med f.eks Java før jeg hoppet på C++ Har litt erfaring med Java, men har alltid vært nysgjerrig på C++, så prøver å leke litt med dette språket. Jeg har oversett en mappe der faktisk applicationen blir lagret etter kompilering i QT, så ser denne tråden som løst. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Ja, er ikke det man utfører hver gang før man ønsker å se programmet i f.eks QT. At det blir til maskinkode. Hvordan får man dette i en .app-fil.Kompilatoren din, gcc eller clang, outputer denne filen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå