Hèxacôres Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Hallais godtfolk. Jeg leier en dedikert server av Hetzner, og har subnet /29 (tror jeg) på denne. Jeg kjører Windows server 2012 R2, og virtualiserer servere via hyper-v. I dag møtte jeg på ett problem som jeg ikke forstår helt, og Hetzner tilbyr jo null software support, så da spørr jeg her isteden. Jeg har satt opp subnettet i DHCP etter denne guiden http://wiki.hetzner.de/index.php/Windows_Server_2012_Subnet/en Dette fungerer helt perfekt for Linux baserte vps`er, men når jeg legger inn windows server (2008 eller 2012 R2) vil ikke RDP fungere. Jeg aktiverer RDP på serveren, og kan logge inn med brukernavn og passord, men skjermen går deretter i "svart" og hele nettlinjen til den dedikerte serveren "dør" og ingenting virker i ca 30 sekunder. Når jeg sitter på RDP mot den dedikerte (med ip adresse utenfor subnettet) virker alt perfekt. Alt låser seg altså når jeg prøver å åpne RDP på en virtuell server med ip i subnettet. Har noen vært borti dette før ? Hvis det er noe info som trengs, si gjerne ifra. Jeg sitter ganske stuck her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå