inaktiv000 Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Heisann, har slitt litt med at PCen har vært ustabil (finner ikke alltid HD ved oppstart), og med bråk fra viften på brikkesettet i det siste. Nå bråkte denne viften fælt, så jeg åpnet kabinettet og forsøkte å berøre den såvidt for å rette opp eventuelle skjevheter eller noe liknende.. mest for å se om det hjalp på støyen. Like etter stoppet musikken fra Winamp, og etter noen sekunder fikk jeg blåskjerm der Windows klagde på atapi eller noe annet på a (tenkte å skrive det ned, men mente jeg kom til å huske det :oops: ) Betyr dette at brikkesettet er for varmt/ustabilt? Lenke til kommentar
chil Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Heisann, har slitt litt med at PCen har vært ustabil (finner ikke alltid HD ved oppstart), og med bråk fra viften på brikkesettet i det siste. Nå bråkte denne viften fælt, så jeg åpnet kabinettet og forsøkte å berøre den såvidt for å rette opp eventuelle skjevheter eller noe liknende.. mest for å se om det hjalp på støyen. Like etter stoppet musikken fra Winamp, og etter noen sekunder fikk jeg blåskjerm der Windows klagde på atapi eller noe annet på a (tenkte å skrive det ned, men mente jeg kom til å huske det :oops: ) Betyr dette at brikkesettet er for varmt/ustabilt? tviler litt på det har kødda me den vifta mye jeg også, kunne de ikke heller satt på en kraftig ribbe å dritt i den forbanna flymotoren som sitter der.. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Tror neppe det er ustabilt/for varmt. Selv har jeg et Abit KT7 kort som jeg tok av vifta og satte på en gammel pentium kjøleribbe uten vifte. Chipsettet på disse korta blir ikke så varme. Om det var berøringen som gjorde at det klikka eller ikke, er ikke så godt å vite, men jeg ble ikke så imponert av goopen under kjøleren... Liten hvit oljete klæsj. Har du en gammel pentium ribbe som er 1-2cm høy, så anbefaler jeg deg å lime på den. Eller eventuellt ta på ny goop, fjerne vifta og ha bare ribba. Du kan jo se hvor varmt det blir. Var ikke akkurat fly motor lyd på min vifte, men så hadde jeg smurt vifta en gang også da fordi den begynte å bråke. Forresten, hva får du i 3Dmark01SE med ti4200? Sleit litt med ti4200 og Abit KT7, klarte liksom ikke gi nok strøm til skjermkortet eller noe. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Hmm, mener noe liknende har skjedd før når jeg har rotet i kabinettet. Kan det være noe som sitter løst på hovedkortet? (Mener at de fleste ledningene skulle sitte bra!) Jeg aner ikke hvilken score på diverse benchmark-tester denne maskinen får.. men jeg tviler på at mangel på strøm kan gi dårlige tester (dette burde vel heller låse maskinen?) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hvis windows klager på atapi så kan det indikere mot de optiske enhetene Sjekk alt der først. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Husker ikke om det var atapi eller hva.. men disse har også begynt å slite. Kan det være IDE-kontrolleren på hovedkortet kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå